همکاری در فروش و آکادمی مشاغل
دلیل اصلی که همکاری در فروش به موضوع این مقاله تبدیل شده این بوده که جزو یکی از سوالات پرتکرار ما تو سایت و اینستاگرام آکادمی مشاغل بوده که با عبور از تعداد لایک های رای گیری مون , لازم دانستیم اطلاعات بیشتری در موردش در اختیارتون قرار بدیم پس اگه شما هم سوالات زیر رو دارید , این مقاله مناسب شماست.
- همکاری در فروش چیست؟
- شیوه همکاری در فروش چگونه عمل میکند؟
- انواع روشهای همکاری در فروش چیست؟
- مزایای همکاری در فروش چیست؟
- چگونه همکاری در فروش موفقی داشته باشیم؟
- ….
همکاری در فروش چیست؟
همکاری در فروش (در اصطلاح انگلیسی Affiliate marketing) به یک شیوه بازاریابی گفته میشود که شما به ازای بازدید، فروش و یا ثبت نام برای یک تاجر و یا سایت فروشگاهی کمیسیون دریافت میکنید. حال این کمیسیون میتواند با توجه به سیستم همکاری در فروش به صورت ثابت و یا درصدی از فروش و حتی نرخهای افزایشی تعیین گردد.
شیوه همکاری در فروش چگونه عمل میکند؟
در شیوه همکاری در فروش شما مشتریان بالقوه را به یک محصول یا خدمات با اشتراک گذاری بخشی از محتوا، بنر تبلیغاتی و یا سایر روش ها در وبسایت، وبلاگ، شبکههای اجتماعی، پادکست و … ارجاع میدهید.
لینک های خرید برای این اشخاص منحصر به پروفایل شما هستند و از همین طریق شرکتهای تبلیغ دهنده به بررسی محاسبه میزان کمسیون شما خواهند پرداخت.
معمولاً روشهای بازاریابی برای شرکتهای فعال در زمینه همکاری فروش میتواند متفاوت باشد که وابسته به نوع فعالیت خود میتوانید از روشهای سئو ارگانیک، گوگل ادوردز، بازاریابی ایمیلی و پیامکی، شبکههای اجتماعی و … استفاده کنید که ما در این مقاله از آنها بیشتر خواهیم گفت.
انواع روشهای همکاری در فروش چیست؟
در حال حاضر همکاری در فروش شامل انواع و اقسام مختلفی است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:
- همکاری در فروش غیرمرتبط: در این نوع از همکاری در فروش شما به عنوان بازاریاب هیچ ارتباط مستقیمی با محصول و یا خدماتی که تبلیغ میکنید ندارید و از طریق شرکتهای واسطه (کمپینهای بازرگانی) اقدام به قراردادن لینکها و محتوای تبلیغاتی در وبسایت و یا شبکههای اجتماعی خود خواهید کرد و معمولاً شیوه درآمد شما بر اساس پرداخت به ازای کلیک (PPC) محاسبه میگردد.
- همکاری در فروش مرتبط: در روش همکاری در فروش مرتبط شما ممکن است خود استفاده کننده محصولات و یا خدمات تبلیغ کننده نباشید اما به نوعی با مخاطبین و مشتریان بالقوه این محصولات در ارتباط هستید و به واسطه نفوذ و جایگاهی که در این موضوع دارید میتوانید تبلیغات بسیار موثری را ارائه دهید.
به عنوان مثال: شما یک وبسایت و یا صفحه و یا کانال درخصوص دنیای مد و لباس دارید و به واسطهی بازدید بالایی که از افراد درگیر مد دارید میتوانید براحتی اقدام به همکاری در فروش برندهای لباس کنید. - همکاری در فروش وابسته: همکاری در فروش وابسته و یا درگیر، شکل دیگری از شیوههای همکاری در فروش است که شما شناخت کامل نسبت به محصول و خدماتی تبلیغی خود دارید و با در اختیار گذاشتن اطلاعات خود از تجربه استفاده از آن محصول و بررسی تمام جوانب آن مخاطبین خود را برای خرید آن محصول و یا استفاده از آن خدمات ترغیب میکنید.
امروزه این شیوه از افیلیت مارکتینگ در بلاگریها و ولاگریهای اینستاگرام و یوتیوب بسیار دیده میشود و توانسته به یکی از منابع مورد اطمینان برای خرید بسیاری از افراد تبدیل شود.
انواع شیوههای پرداخت همکاری در فروش چیست؟
همانطوری که گفتیم همکاری در فروش یک روش سریع و ارزان برای درآمدزایی بدون دردسرهای فروش واقعی محصولات است و از این طریق میتوانید یک درآمد آنلاین بسیار خوبی داشته باشید؛ اما روشهای درآمدزایی در افیلیت مارکتینگ میتواند متفاوت باشد:
پرداخت به ازای هر فروش
در این شیوه پرداخت، شما به ازای هر خرید محصول توسط مصرف کننده میتوانید درصدی از سود حاصل از فروش را از فروشنده دریافت کنید.
پرداخت به ازای کلیک
این شیوه از پرداخت عمدتاً برای ایجاد ترافیک برای وبسایت ها و یا برای ترغیب برای کلیک برای محصولات و خدمات آن وبسایت استفاده میشود؛ پرداخت به ازای کلیک PPC معمولاً برای سایتهای وابسته که بازدید خوبی دارند مانند سایتهای خبری به صرفه و سودآور است.
پرداخت به ازای هر نصب
در این شیوه شما با هدایت بازدیدکنندگان به نصب یک برنامه نرم افزاری در موبایل و یا دسکتاپ، اقدام به کسب درآمد خواهید کرد و مبنای محاسبه تعداد نصب مخاطبین از سوی شماست.
مزایای همکاری در فروش چیست؟
همانطوری که متوجه شدید افیلیت مارکتینگ یک شیوه درآمدزایی ساده و آسان است و میتواند مزایای بسیاری داشته باشد که در ادامه به بررسی مهمترین مزایای همکاری در فروش خواهیم پرداخت:
درآمد غیرفعال
همانطوری که در مقاله “درآمد بدون کار یا درآمد غیرفعال” نیز گفتیم، همکاری در فروش یکی از شیوههای بسیار عالی برای ایجاد یک درآمد غیرفعال است که شما میتوانید با سرمایه گذاری بر روی این شیوه حتی زمانی که سرکار خود نیستید و یا در مسافرت هستید درآمد مستمر داشته باشید.
بدون پشتیبانی مشتری
زمانی که شما یک محصول را بفروش میرسانید مطمئناً باید بتوانید پشتیبانی خوبی برای مشتریان خود فراهم کنید و پاسخگوی نارضایتیها و درخواستهای مرجوعی و … باشید اما در شیوه افیلیت مارکتینگ شما پس از خرید فقط کمیسیون خود را دریافت و هیچ مسئولیت دیگری در قبال مشکلات فروش و فروشنده ندارید.
راحتی و انعطاف پذیری
شما با درآمدزایی از طریق همکاری در فروش استقلال شغلی خوبی را بدست خواهید آورد و میتوانید مانند یک فریلنسر در هر زمان و ساعتی از روز که علاقهمند هستید کار کنید و از محدودیت ها و مقررات شرکتها رها شوید.
در خانه کار کنید
همکاری در فروش این امکان را به شما میدهد که بتوانید به راحتی کارهای خود را از خانه انجام دهید و درآمد داشته باشید.
مقرون به صرفه بودن
بسیاری از کسب و کارها برای شروع و پیشبرد مسیر شغلی خود نیازمند هزینههای بالا هستند اما در شیوه افیلیت مارکتینگ شما با هزینههای بسیار پایین میتوانید کسب و کار خودتان را داشته باشید و درآمد کسب کنید.
درآمد براساس تلاش و عملکرد
بسیاری از افراد کار کردن با حقوق ثابت را نمیپسندند و باعث کاهش انگیزه و خلاقیتهای آنها خواهند شد اما در شیوههای همکاری در فروش شما میتوانید با بکارگیری خلاقیت و هوش خود سعی در افزایش درآمد خود کنید و درآمد خود را براساس تلاش و عملکرد خود تنظیم کنید.
چگونه همکاری در فروش موفقی داشته باشیم؟
اگر شما هم شیفته درآمدزایی از طریق همکاری در فروش شدهاید لازم است تا برای یک شیوه کاری موفقیت آمیز نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
مخاطبین خود را بشناسید و با آنها در ارتباط باشید!
زمانی که وارد حرفه همکاری در فروش میشوید لازم است تا براساس علایق مخاطبین خود عمل کنید تا بتوانید کمپینهای تبلیغاتی موثرتری را مدیریت کنید و احتمال خرید را افزایش دهید.
علاقه شخصی خود را فراموش نکنید!
شما برای افیلیت مارکتینگ میتوانید به سراغ محصولات و یا برندهایی بروید که خودتان نیز به آن علاقهمند هستید چرا که در این صورت شما با توجه به ارزشی که برای کمپین خود قائل هستید میتوانید بهتر و موثرتر کار کنید و نرخ تبدیل بالاتری را ثبت کنید.
خدمات و محصولات را بررسی کنید
برروی بررسی محصولات و خدماتی که در آنها تخصص دارید تمرکز کنید تا بتوانید رابطه خوبی را با مخاطبین خود برقرار کنید و بتوانید اعتماد مخاطبین خود را به تبیلغات خود جلب کنید.
از چندین کمپین استفاده کنید
با تمرکز بر روی چندین کمپین میتوانید استراتژیهای مختلفی را برای جذب مخاطبان خود امتحان کنید و تکنیکهای زیادی را امتحان کنید.
همکاران و کمپین های خود را به دقت انتخاب کنید
پیش از اینکه به سراغ بازاریابی برای یک محصول جدید بروید بهتر است که مطالعه کافی در خصوص تقاضای این محصول را انجام دهید و پیش از شروع همکاری، تحقیقات لازم در خصوص فروشنده را انجام دهید و از سودآوری و میزان فروش محصول اطمینان حاصل کنید.
خود را بروز نگه دارید
حوزه افیلیت مارکتینگ از جمله آن حوزههایی است که لازم است همواره آپدیت و بروز باشید و از اتفاقات و شیوههای جدید این حوزه باخبر باشید. و بتوانید از تکنیکها و شیوههای جدید بازاریابی بهرهمند شوید و استراتژیها و شیوههای تبلیغاتی خود را بروز نگه دارید تا بتوانید نرخ تبدیل و درآمد خود را افزایش دهید.
سخن پایانی
همکاری در فروش یک روش بیدردسر و پولساز است که اگر بتوانید به درستی عمل کنید میتوانید به موفقیتهای چشمگیری در حوزه درآمدزایی دست پیدا کنید، به همین خاطر ما در آکادمی مشاغل سعی داریم با بررسی جوانب گوناگون همکاری در فروش به سراغ شیوه ها و الگوهای جدید برای درآمدزایی در این حوزه باشیم، پس در مقالات آیندهی آکادمی مشاغل نیز همراه ما باشید.