روش های تحقیقات بازار برای مشاغل کشاورزی چیست؟
تحقیقات بازار نقش مهم در بازاریابی، فروش و تصمیم گیری های شما در بخش کشاورزی ایفا میکند. چرا که هر تصمیمی با ریسک شکست مواجه است و تحقیقات بازار با در نظر گرفتن حقایق اقتصاد کشاورزی و استفاده از اطلاعات و آمار و ارقام به بررسی بهترین تصمیم در بهترین زمان ممکن میانجامد.
شاید خیلی از افراد با شنیدن کلمه تحقیقات بازار نگران روش های پرهزینه و آمار و تحیلی اطلاعات عریض و طویل شوند، اما در واقع ما در این مقاله راهنمای تحقیقات بازار در مشاغل کشاورزی قصد داریم تا به دنبال دریافت یک بازخورد صادقانه در مورد ایده های محصولات کشاورزی باشیم و تا حد امکان از وضعیت بازار پیش از گام برداشتن در مسیر سرمایه گذاری در مشاغل کشاورزی مطلع بشیم.
تحقیقات بازار در مشاغل کشاورزی به چه معناست؟
تحقیقات بازار به عنوان بخش اصلی بازاریابی، برای تجارت کشاورزی بسیار مهم است و امکان ایجاد راهی جدید برای توسعه کشاورزی را به شما خواهد داد و موجب سرمایه گذاری اصولی در بخش کشاورزی خواهد شد.
هدف از تحقیقات بازار در تجارت کشاورزی چیست؟
انتخاب محصول یا خدمات مناسب، یافتن خریداران مناسب، شروع کار در جای مناسب و در زمان مناسب، ارائه قیمت مناسب محصولات کشاورزی است.
چطور تحقیقات بازار را در خصوص مشاغل کشاورزی آغاز کنیم؟
ما برای انجام تحقیقات بازار با دو نوع تحقیق روبرو هستیم، تحقیقات اولیه که با ارتباط گیری مستقیم با بازار هدف شروع میشود و تحقیقات ثانویه که ما از داده های موجود در فضای مشاغل کشاورزی برای انجام تحقیقات بازار استفاده میکنیم.
اگر شما به برای اولین بار است که به دنیای کشاورزی و یا مشاغل مرتبط با آن وارد میشوید بهتر است از تحقیقات ثانویه استفاده کنید چرا هم از شما زمان کمتری میبرد و هم بسیار آسان تر است.
چطور تحقیقات ثانویه بازار در مشاغل کشاورزی را انجام بدهیم؟
اول از همه باید بدونیم که ما در تحقیقات ثانویه کشاورزی به دنبال چه چیزی هستیم؟
برای انجام تحقیقات ثانویه بازار باید مشاغل مشابه خودمون رو بشناسیم، رقبای مستقیم و غیرمستقیم خود را شناسایی کنیم، به سراغ تحقیق در مورد صنایع مرتبط با حوزه کشاورزی خود خواهیم رفت، و به سراغ نحوه فروش رقبا برویم و ببینیم آنها چگونه محصولات کشاورزی خودشون رو میفروشند و با چه قیمتی به بازار عرضه میکنند.
چطور اطلاعات لازم برای تحقیقات ثانویه بازار را جستجو کنیم؟
خوشحال باشیم که در قرن بیست و یک هستیم و داریم از گوگل استفاده میکنیم، چرا که اینترنت فرایند تحقیقات ثانویه رو راحت تر کرده پس در اولین قدم برای تحقیقات ثانویه بهتر است که اطلاعات مورد نیاز خود را گوگل کنیم، سایت های مرتبط با حوزه کشاورزی خود را بررسی کنیم، شاید گاهی لازم باشد با برخی از شرکت ها و کسب و کارها وارد گفتگو شوید، به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی باغ گردو دارید لازم است تا پیش از هر چیزی از کسب و کارهای مرتبط استعلام قیمت انواع نهال گردو رو بگیریم.
در حوزه صنایع وابسته به محصولات خود تحقیق کنیم و با بازارهای موجود برای این محصولات بیشتر آشنا شویم.
روش تحقیقات اولیه بازار در مشاغل کشاورزی چیست؟
برای تحقیقات اولیه در مشاغل کشاورزی، ابتدا بازار هدف خود را مشخص کنید، مشخص کردن بازار هدف باعث میشود که ما به سراغ آدم هایی برویم که بطور بالقوه جزء مشتریان ما هستند.
شاید خیلی از ما آدم ها پیش از راه اندازی هر کسب و کاری به سراغ خانواده و دوستان خود برویم و از آنها نظر بخواهیم، با وجود اینکه این افراد ممکن است دلسوز ما باشند، اما اطلاعات آنها آنقدر در آن بازار تخصصی نیست که به کمک شما بیاید.
تحقیقات اولیه بازار به دو شکل کمی و کیفی انجام میشود، شاید در روش تحقیقات اولیه رسیدن به مقادیر کمی سختتر باشد چرا که بسیاری از افراد به دنبال عنوان کردن دیدگاهها و نظرات خود هستند و به همین جهت ممکن است تحلیل نتایج مقادیر کیفی دشوارتر است.
گاهی اوقات این تحقیقات اولیه ممکن است برای شما زمان بر باشد و هزینههای زیادی را به دنبال داشته باشد از همین جهت، باید به دنبال راه های کم هزینه تری باشید چرا که شما هنوز در ابتدای راه هستید و پرداخت هزینه های بسیار بالا برای تحقیقات بازار منطقی به نظر نیاید.
برای مطالعه هر چه بهتر در خصوص مشاغل کشاورزی ما در مقالات تخصصی به سراغ بخش های مختلف مشاغل کشاورزی رفتیم و قرار است تا با جزئیات بیشتری از مشاغل کشاورزی آشنا شویم، پس در ادامه مقاله همراه ما باشید: