راهنمای راه اندازی فروشگاه لوازم معماری
فروشگاه لوازم معماری ، فروشگاهی است که در آن انواع تجهیزات و لوازم مورد نیاز معماران در آن وجود دارد و بفروش میرسد، فروشگاه تجهیزات معماری یک فروشگاه تخصصی محسوب میشود.
راهاندازی فروشگاه لوازم معماری ، بسیار جذاب و لذتبخش است. چراکه هم با دانشآموزان و دانشجویان سروکار دارید و محصولات رنگارنگ و زیبا و جذاب را به فروش میرسانید. در سالهای اخیر با اضافه شدن خلاقیت و نوآوری به محصولاتی مثل لوازمالتحریر اداری و هنری بخصوص لوازم و تجهیزات معماری طراوت خاصی به این بازار پرسود بخشیده است.
لوازم معماری به عنوان یکی از کالاهای اساسی و ضروری در این رشته شناخته میشود و به همین دلیل جامعه همواره به لوازم معماری نیازمند است پس اگر شما به فکر هستید تا یک کسبوکار خوب را شروع کنید، راهاندازی فروشگاه لوازم معماري ایدهی خوبی است. ما در ادامه این مقاله به بررسی تخصصی نحوه راه اندازی فروشگاه لوازم معماری خواهیم پرداخت پس همراه ما باشید.
درآمد فروشگاه لوازم معماری چقدر است؟
سود ماهیانه یک مغازه تجهیزات معماری و هنری به عوامل مختلفی بستگی دارد منجمله:
- حجم فروش روزانه
- سیاستهای قیمتگذاری کالا و محصولات
- چگونگی تأمین کالا
- موقعیت فروشگاه تجهیزات معماری و هنری
سود فروش لوازم معماری چقدر است؟
حاشیه سود عبارت است از اختلاف قیمت بین محصول خریداریشده با قیمت همان محصول در هنگام فروش.
با توجه به تحقیقات میدانی و به علت تنوع بالای محصولات در شغل فروش لوازم معماری، میانگین حاشیه سود محصولات بین ۱۵ الی ۳۵ تا ۵۰ درصد برآورد میگردد که بسیار عالی است.
هرچند برخی فروشندگان لوازم معماری با توجه به سیاستهای فروش از این حاشیه سود کاسته و به حجم فروش روزانه خود تکیه میکنند و از محل فروش بالاتر سود ماهیانه بسیار خوبی بهدست میآورند
راهنمای انتخاب شغل لوازم معماری
فروشگاه لوازم معماری چیست؟
فروشگاهی که در آن انواع تجهیزات و لوازم مورد نیاز معماران در آن وجود دارد و بفروش میرسد
فروشگاه تجهیزات معماری یک فروشگاه تخصصی محسوب میشود
سرمایه اولیه و هزینه راه اندازی فروشگاه لوازم معماری چقدر است؟
سرمایه اولیه راهاندازی شغل لوازمالتحریر به موارد مختلفی بستگی دارد منجمله:
مکانی که برای کسبوکار خود در نظر دارید.
مساحتی که در آن قصد راهاندازی فروشگاه نوشت افزار دارید.
چه محصولات و خدماتی ارائه کنید.
قصد خرده فروشی داشته باشید یا روی عمده فروشی کار کنید.
تنها بر فروش تکیه کنید یا در ارائه خدمات نیز فعال باشید.
حداقل هزینه راه اندازی
حداکثر هزینه راه اندازی
خرید محصول | 150 میلیون تومان | 1 میلیارد تومان |
دکوراسیون | 20 میلیون تومان | 100 میلیون تومان |
تجهیزات | 30 ملیون تومان | 100 میلیون تومان |
نمونه های واقعی
از معلمی تا مغازه داری در بازار
نمایش مصاجبهمزایای راه اندازی فروشگاه لوازم معماری چیست؟
- حاشیه سود مناسبی دارد
- همشغل فروشگاهی هست و هم خدماتی
- محصولات مصرفی و ضروری را بفروش میرسانید
معایب راه اندازی فروشگاه لوازم معماری چیست؟
- تنوع محصول و کالایی بالایی دارد
- سرمایه اولیه برای راهاندازی متوسط
- به محل مناسب و استراتژیک برای فروشگاه نیاز دارد
- مساحت فروشگاه نسبت به هدف نهایی مشخص میشود
تحلیل شغل لوازم معماری
رسته کسب و کار
میزان سرمایه
میزان رضایت
میزان تخصص
میزان زمان
میزان تحصیلات
سهولت در راه اندازی
پروانه کسب فروشگاه تجهیزات معماری را چطور تهیه کنیم؟
برای راهاندازی هر کسبوکاری باید از اتحادیه مربوط به آن کسبوکار اجازه فعالیت خود را کسب کنید، اما برای گرفتن جواز کسب فروشگاه تجهیزات معماری بهتر است به اتحادیه کتاب و لوازمالتحریر شهر خود مراجعه کنید.
برای کسب جواز مدارکی ازجمله اجارهنامه، سند مالکیت، مدارک شخصی و عکس مورد نیازتان خواهد بود.
مراحل و روند دریافت پروانه کسب اتحادیه کتاب و لوازم تحریر
مرحله اول : تشکیل پرونده
مدارک مورد نیاز
- اصل شناسنامه و فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه ۲ سری کامل
- اصل کارت ملی و فتوکپی ۲ برگ، پشت و رو
- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و فتوکپی ۲ سری، پشت و رو
- اصل اجاره نامه یا سند مالکیت و فتوکپی ۱ سری
- تاییدیه کد پستی و فتوکپی ۱ برگ (مراجعه به ادارات پست + قبض تلفن)
- عکس ۴*۳ رنگی جدید تمام رخ پرسنلی ۸ قطعه (زیراکس و پرینت رنگی قابل قبول نمی باشد)
- اصل و فتوکپی مدرک تحصیلی یک برگ
- سوابق کاری
- پوشه دکمه دار پلاستیکی
- رضایت نامه شرکاء (در صورتی که دارای شریک یا شرکاء می باشید رضایت نامه می بایست روی فتوکپی صفحه اول شناسنامه مکتوب گردد)
- فتوکپی قبض تلفن مغازه
- درخواست کتبی جهت صدور پروانه کسب
مرحله دوم : تکمیل مدارک و استعلام های مورد نیاز
- استعلام دارایی
- تاییدیه آموزش
استعلام های ذیل با توجه به رسته کاری مورد نظر متفاوت می باشد:
- گواهی عدم اعتیاد
- گواهی عدم سوء پیشینه
- گواهی تایید اماکن
- گواهی تایید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مرحله سوم : واریز وجه
مرحله چهارم: دریافت پروانه کسب
پس از انجام مراحل فوق و دریافت تاییدیه های مربوطه پروانه کسب شما به صورت لحظه ای آماده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت