[vc_row full_width=”stretch_row_content”][vc_column][vc_column_text]
نقش خلاقیت بر بهبود فضای کسبوکار
در این مقاله به خلاقیت در کسب و کار و تاثیر آن بر کسب و کار های ایرانی پرداخته و به معرفی دو عنصر اساسی در این بخش یعنی تفکر خلاق و خلاقیت در بخش رسانه ای می پردازیم پس با ما در این مقاله همراه باشید.
هر کسبوکاری در تلاش است تا با استفاده از روشهای نوین و ناب، گوی سبقت را از رقیبان برباید و همواره برندی شناختهشده برای جامعه مشتریان خویش باشد. هر زمینه شناختی، نیازمند صرف زمان و ایده و سرمایه است تا بتواند به اهداف کوتاه و بلندمدت خود دست پیدا کند. لزوم ایجاد خلاقیت در بهبود فضای کسبوکار و بقای آن امری بدیهی است، اما اینکه خلاقیت به چه میزان ارزشمند است چیزی است که میتوان در بخشهای مختلف یک فضای کسبوکار به آن پرداخت.
خلاقیت در بخش رسانهای
همانگونه که قبلاً هم در مورد آن بحث شد، یکی از روشهای مؤثر در پیشرفت کسبوکار، برقراری ارتباط با فضای اینترنتی و بهرهمندی کارآفرینان از شبکههای مجازی در جهت ترویج و تبلیغ محصول موردنظرشان بوده است. (رجوع شود به مقاله اینترنت، شبکههای اجتماعی و تکنولوژی)
یکی از زمینههای ظهور خلاقیت در همین بخش تجلی پیداکرده است. به این صورت که با بهکارگیری بخشهای جذاب و تأثیر برانگیز در صفحات اجتماعی، وبسایت، اعم از استفاده از مطالب مفید و کارآمد که مرتبط با بحث کارآفرینی و شناساندن محصول به مشتری باشد، همچنین خلاقیت در بهکارگیری رنگهای جاذب، چیدمان درست و خلاقانه مطالب در نقاط مختلف وبسایت خود، همگی از راههای بروز خلاقیت در بخش رسانه میباشد.
روش های بروز خلاقیت
تغییرات محتوایی و بصری بهصورت چند ماه یکبار در فضای شبکههای مجازی، وبسایت، تغییرات در طراحی و بستهبندی و تولید نوع محصول و… همگی از راههای افزایش تنوع در خلاقیت در بخش رسانه و تنوع در ارائه کالا و محصولات و خدمات خواهد بود.
تفکر خلاق
آنچه در ظاهر امر دیده میشود، چیزی است که از فکر خلاق برآمده است. یک مجموعه کارآفرینی متشکل از افرادی است که همگی برای به ثمر رسیدن اهداف، تلاش میکنند؛ بنابراین کارآفرینان خلاق از کارمندان و کارکنان خلاق در جهت ارائه تفکرات خلاقانه و نو و دستاول، بهره میگیرند و با تشویق و راهنمایی آنان و خلق فضای مناسب به این امر کمک میکنند. تواناییهای مدیریتی کارآفرینان، زمینه را برای پرورش افکار خلاق فراهم میکند. مشورت و تعامل میان افراد یک گروه، سبب در میان گذاشتن ایدهها و تصمیمگیری در مورد نحوه اجرای آنها خواهد شد.
نکته دیگر این است که گاهی ایدههای نو از طرف کسانی ارائه میشود که هیچ ارتباطی با فضای کاری شما ندارند، بنابراین کارآفرینان با ایجاد فضای گستردهتری برای تبادل دانش, تفکر خلاق و خلق ایدههای جدیدتر، سایر افراد را نیز برای تسهیم شدن در موفقیت کسبوکار خویش، ترغیب میکنند و شرایطی برای بروز استعدادهای آنان فراهم میسازند.
بکارگیری تفکر خلاق
به عنوان مثال، در اکثر شرکتهای ساخت ماشینآلات و یا ساخت لوازمخانگی و یا شرکتهای طراحی، بهطور سالیانه یا هرچند سال یکبار مسابقات طراحی برگزار میشود. به سراسر کشور فراخوان داده میشود تا طرح و ایدههای خود را برای شرکتهای سازنده بفرستند و در مقابل با تشویق و پاداش و یا حتی جذب آنان به فضای کار خود، زمینه را برای بهرهگیری بیشتر از تفکر خلاق فراهم میسازند.
برای رسیدن به ایده های کارآفرینی یا ایده کار جدید و حتی ایده کسب و کارهای کوچک استفاده از تفکر خلاق باعث افزایش بهره وری خواهد بود پس توجه به مقوله تفکر خلاق می تواند راهگشای بن بست های کسب و کارهای کوچک و بزرگ باشد.
آکادمی مشاغل ایران از توجه شما دوست عزیز سپاسگذار است و از شما دعوت می کند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خلاقیت در کسب و کار ,تفکر خلاق و خلاقیت در بخش رسانه با مقالات مرتبط که در پایین ارائه شده با ما همراه باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]