راهنمای راه اندازی مغازه پروتئینی
مغازه پروتئینی فروشگاهی است که در آن محصولات پروتئینی نظیر انواع سوسیس، کالباس، همبرگر، گوشتهای بستهبندی آماده مصرف و … به فروش میرسد. فرآوردههای گوشتی نظیر سوسیس، کالباس، همبرگر، انواع ناگت مرغ و گوشت از جمله محصولات در سبد غذایی خانوارهای ایرانی هستند و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات و فراوردههای گوشتی در کشور تولید و به مصرف مردم میرسد.
بازار پروتئینی در ایران یک بازار بزرگ و پرمصرف است و از همین رو راه اندازی مغازه پروتئینی در یک موقعیت مناسب و با فروش بالا میتواند ایده مناسبی برای راه اندازی یک کسب و کار با درآمد بالا باشد.
با توجه به سود مناسب محصولات پروتئینی اما تمرکز اصلی صاحبان شغل مغازه پروتئینی مانند سایر فروشگاههای محصولات غذایی بر روی افزایش میزان فروش قرار دارد زیرا معمولا سود محصولات پروتئینی در یک رنج ثابتی است و این افزایش میزان فروش شماست که میتواند به افزایش درآمد مغازه پروتئینی شما کمک کند از همین رو ما در ادامه این مقاله به بررسی نکات کلیدی و صفر تا صد راه اندازی مغازه پروتئینی خواهیم پرداخت، پس اگر در فکر راه اندازی مغازه پروتئینی خود هستید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.
درآمد مغازه پروتئینی چقدر است؟
درآمد مغازه پروتئینی وابستگی مهمی با میزان فروش شما دارد، اگر به دنبال راه اندازی مغازه پروتئینی با درآمد بالا هستید حتما باید مغازه خود را در یک موقعیت مناسب راه اندازی کنید تا بتوانید فروش بالایی داشته باشید.
سود شغل پروتئینی چقدر است؟
سود متوسط در این شغل 20 الی 40 درصد میباشد
راهنمای انتخاب شغل پروتئینی
سرمایه اولیه و هزینه راه اندازی مغازه پروتئینی چقدر است؟
میزان سرمایه مورد نیاز اولیه که شامل تجهیزات مورد نیاز، خرید یا اجاره مغازه، تعداد نیروی کاری مورد نظر و حقوق تقریبی آنها در طول ۶ ماه است. که باید بر اساس هدف نهایی تعیین و محاسبه شود
چراکه در ۶ ماه ابتدایی آغاز بهکار معمولاً سود حاصل از فروش بهقدری نخواهد بود که بتوانید با آن حقوق نیروی کار خود را بپردازید.
حداقل هزینه راه اندازی
حداکثر هزینه راه اندازی
تجهیزات | 200 میلیون تومان | 500 میلیون تومان |
خرید محصول | 20 میلیون تومان | 100 میلیون تومان |
دکوراسیون | 20 میلیون تومان | 100 میلیون تومان |
لیست تجهیزات مغازه پروتئینی
لیست اجناس مغازه پروتئینی
محصولات ارائهشده در آنها شامل فراوردههای پروتئینی نظیر گوشت سفید، گوشت قرمز بهصورت بستهبندیهای آماده در انواع چرخکرده، فیله، شنیسل، همبرگر، استیک، انواع سوسیس، کالباس، تخممرغ و کلیه محصولات مرتبط با این دسته میباشد
مراکز تامین تجهیزات و اجناس مغازه پروتئینی
نمونه های واقعی
مزایای شغل پروتئینی چیست؟
معایب شغل پروتئینی چیست؟
میزان درآمد در این شغل بهشدت وابسته به موقعیت مکانی مغازه است هر چه مغازه در محل شلوغتری باشد اصطلاحاً پاخور بیشتری داشته باشد فروش و در نهایت درآمد بیشتری کسب میشود
تحلیل شغل پروتئینی
رسته کسب و کار
میزان سرمایه
میزان رضایت
میزان تخصص
میزان زمان
میزان تحصیلات
سهولت در راه اندازی
کتاب های مفید شغل پروتئینی
پروانه کسب فروشگاه مواد پروتئینی را چطور تهیه کنیم؟
قدم اول: باید به اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی مراجعه کنین.
قدم دوم: درخواستتون رو ثبت می کنید و فرم تقاضای پروانه کسب رو تکمیل میکنین و رسیدتون رو دریافت میکنید.
قدم سوم: مدارک مورد نیاز رو ارائه کنین.
قدم چهارم: کارشناس كميسيون بازرسي اتحاديه از محل واحد صنفي بازديد میکنه و گزارش میده.
قدم پنجم:
- برای تعیین وضعیت ملکی یکی از مدارک زیر رو باید ارائه بدین.
- سند مالکیت به نام متقاضی
- اجارهنامه رسمی به نام متقاضی
- اجارهنامه عادی (با اخذ تعهد محضری) به نام متقاضی
- مبایعهنامه به نام متقاضی
- حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام به تنظیم سند اجاره
- رسید پرداخت اجاره بهای معتبر
قرارداد اجاره محل کسب با ادارات و سازمانهای دولتی، نهادها، شهرداری، شرکتهای تعاونی مسکن و شرکتهای خاص صنفی، شرکتهای تحت پوشش سازمانهای دولتی و نهادها
و همچنین ارائه یکی از مدارک زیر برای تعیین وضعیت نظام وظیفه آقایان لازمه:
- گواهی پایان خدمت
- گواهی معافیت دائم
- گواهی اشتغال به تحصیل
- گواهی معتبر مبنی بر داشتن معافیت پزشکی از حوزه نظام وظیفه
- دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت در مدت اعتبار آن
قدم ششم: استعلام از ادارات ذیربط و ارائه مدارک زیر شامل:
- گواهی مرکز بهداشت شهرستان و ارائه کارت معاینه پزشکی فردی جهت صنفهای مشمول (موارد خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی)
- گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
- موافقت اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی
- گواهی گذراندن دوره آموزش (حداقل ۱۰ ساعت) از موسسه آموزشی معتبر (مورد تایید کمیسیون نظارت شهرستان مربوط)
- ارائه هرگونه مدرک مبنی بر تشکیل پرونده یا ارائه هر یک از اوراق پرداخت مالیاتی
- داشتن گواهینامه مهارت فنی
- اختصاص کد شناسه ده رقمی (ملت کارت) و الصاق آن به پروانه کسب (جواز کسب)
- اختصاص برچسب شناسه صنفی مطابق با کد ده رقمی
قدم هفتم: پرونده، توسط رئیس یا در غیابش توسط نایب رئیس اتحادیه بررسی میشه و در نهایت پروانه کسب به شما داده میشه.