دیجی کالا در مسیر صعود و یا مسیر سقوط؟
سلام به شما دوست عزیز , به کارشناسی خوش آمدید.
امروز قرارِ درباره دیجی کالا و تاریخچه و نحوه رشد دیجی کالا و همچنین مسیر پیشروی آن با هم صحبت کنیم.
اگه برای بار اول هست که مقاله ای از ما می خونی بگم که کارشناسی یا همون (کار+ شناسی) , مجله آموزشی سایت آکادمی مشاغل ایران هستش که ایده های کسب و کاری را با راهنمای راه اندازی اون در اختیارتون قرار میده. امیدوارم مطالبمون رو دوست داشته باشید و شما رو در جمع دوستانمون داشته باشیم.
و اما دیجی کالا چطور به اینجا رسیده است و چه آینده ای را میتوان برای آن متصور شد؟
دیجی کالا تا کجا پیش می رود؟
وقتی بخوایم شهرت رو بررسی کنیم فقط نمی تونیم اون رو به آدم ها نسبت بدیم , ممکنه یه مکان یه شی یا هرچیز دیگه ای به درجه ای از معروفیت برسه که بهش بگیم مشهور
امروز می خوایم بریم سراغ مشهورترین کسب و کار اینترنتی ایرانی , این شما و این ابر فروشگاه ایرانیه دیجی کالا
دیجیکالا بزرگترین فروشگاه آنلاین در ایران است و روزانه بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده دارد و ۷۰ درصد سهم بازار فروش آنلاین در ایران را از آن خود کردهاست.
دیجیکالا اکنون رتبه سوم الکسا در ایران بعد از گوگل و آپارات را در اختیار دارد.
دفتر مرکزی این شرکت محل استقرار تیمهای مارکتینگ و تأمین کالاست که در خیابان گاندی قرار دارد، دفتر دوم محل استقرار تیمهای فنی و مالی است که در بلوار صبا در منطقه جردن تهران واقع است.
دفتر سوم که مرکز پردازش کالای دانش نام دارد خارج از تهران در جاده قدیم کرج (فتح) در شهرک دانش واقع شدهاست.
دیجیکالا سه مرکز پردازش و انبار کالا در تهران و ۲۳ مرکز توزیع در شهرهای بزرگ ایران دارد.
مدل کسبوکار دیجیکالا ترکیبی از بازارگاه مجازی (Marketplace) و خردهفروشی (Retail) یا اصطلاحاً مدل ترکیبی یا هیبرید است.
دیجی کالا بچه دار شده !
گروه دیجیکالا که حالا متشکل از اتحاد ۱۴ زیرمجموعه است در بخشهای مختلف فعالیت خود از جمله بازرگانی، فروش، پرداخت و نوآوری، اطلاعاتی را منتشر کرده که دانستن هر یک از آنها برای افرادی که در دنیای دیجیتال زندگی میکنند بسیار مهم خواهد بود.
به غیر از فروشگاه آنلاین زیرمجموعههای دیجیکالا عبارت از دیجیاستایل (پوشاک)، فیدیبو (کتاب الکترونیک)، دیجیپی (فینتک)، دیجیکالا نکست (نوآوری) و دیجیکلاب (تشویق مشتریان وفادار) هستند.
بازار آنلاین ایران و دیجیکالا
کشور ما در خرید و فروش کالا هنوز حالت سنتی دارد و کاربران بیشتر ترجیح میدهند که کالای لازم خود را با مراجعه به بازارها، پاساژها و مراکز خرید تهیه کنند و این تفکر در نهایت باعث شده تا تنها کمتر از ۲ درصد از سهم بازار به فروشگاههای اینترنت تعلق داشته باشد البته این موضوع با بروز ویروس کرونا به طور قطع دست خوش تغییر خواهد بود و باید منتظر آمار جدید از دیجی کالا و بازار کسب و کار اینترنتی ایران در سال 99 بود.
در حال حاضر ۳۱،۳۴۳ فروشگاه آنلاین در کشور وجود دارد ولی جهش ۲٫۵ برابری تراکنشهای آنلاین طی دو سال اخیر نشاندهنده این است که با توسعه ارتباطات و فناوری، کاربران بیشتر از قبل برای خرید کالای لازم خود دست به دامن اینترنت میشوند.
البته نگاهی به این آمار نسبت فروش اینترنتی به کل بازار خرده فروشی کشور نشان میدهد که این بازار همچنان جای پیشرفت زیادی دارد.
آمار باورنکردنی سال 98 دیجی کالا
طبق آماری که این فروشگاه منتشر کرده، با توجه به بازدید روزانه ۲۶ میلیون کاربر که به صورت متوسط هر کدام ۴ دقیقه و ۵۴ ثانیه را در صفحات فروش کالاهای مختلف آن به گشت و گذار، کسب اطلاعات، بررسی و سفارش کالاها میپردازند باید دیجیکالا را محبوبترین خرده فروشی آنلاین ایران و خاورمیانه دانست.
این فروشگاه موفق به ایجاد بیش از ۴۰۰۰ شغل جدید برای ایرانیان شده و بیش از ۶۱ هزار کسب و کار ایرانی را در دل خود جای داده است.
در یک روز عادی در دیجیکالا ۱۲ هزار کاربر جدید ثبت نام کرده و ۳۱۵۴ قلم کالای جدید به سیستم وارد میشوند و در حدود ۳۰۰ هزار سفارش ثبت شده و دیجیکالا را با وجود بومی بودن و داشتن جامعه هدف کاملا ایرانی، در ردیف فروشگاههای رده بالای اینترنتی دنیا قرار میدهد.
درآمدکمتر یا درآمد بیشتر؟
دیجیکالا از نیمه اول سال ۱۳۹۵ نگرش مارکتپلیس را برای پیشبرد اهداف خود از یک سو و همچنین ایجاد محلی برای ارائه خدمات، کالا و محصولات تولیدکنندگان دیگر تأسیس کرد و نگاهی به آمار فعالان این حوزه نشان میدهد که تنها در سال ۱۳۹۸ تعداد کسب و کارهای ایرانی فعال در دیجیکالا ۲۸۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
ورود دیجیکالا به ساختار مارکتپلیس تحولی بزرگ در ساختار فروشگاههای آنلاین ایران ایجاد کرده است. در واقع پس از اضافه کردن مدل مارکتپلیس (بازارگاه) این فروشگاه به منبعی بسیار مهم و بزرگ برای تأمین کالا از روشهای دیجیتال برای ایرانیان تبدیل شده است.
نکته جالبی که در این آمار اعلام شده این است که میزان درآمد متوسط هر فروشنده فعال مارکتپلیس در دیجیکالا مبلغ قابل توجه ۳۹ میلیون تومان در ماه بوده است. دیجیکالا حتی فروشندگانی هم داشته که توانستهاند به درآمدی نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان در طول یک ماه از این فروشگاه برسند.
در نظر داشته باشید که برای اینکه فروشگاهی بتواند در پلتفرم مارکتپلیس دیجیکالا فعالیت کند باید شرایط خاصی را احراز کند؛ این فروشگاه اعلام نموده تنها در سال ۱۳۹۸، تعداد ۱۰۵۷۱۲ فروشگاه برای عضویت و ارائه در پلتفرم مارکتپلیس این فروشگاه درخواست دادهاند که تنها ۵۷ درصد آنها توانستهاند شرایط لازم را احراز نمایند.
بریم سر اصل مطلب….
بعد از خوندن آمارهای فوق العاده این ابرفروشگاه ایرانی کمتر کسی به شکست این کسب و کار حتی فکر هم می کنه
اما ما قرار تو این پست درباره مشکلات دیجی کالا و احتمال شکست دیجی کالا و ورشکستگی دیجی کالا صحبت کنیم.
به نظرتون ممکنه همچین اتفاقی رخ بده؟
جف بزوس: آمازون هم روزی ورشکست میشود
خب دیگه درباره آمازون و آمارهای عجیب و غریب این ابرفروشگاه آنلاین جهانی فکر نمی کنم لازم باشه چیزی بگم بخاطر همین سریع میرم سر اصل مطلب و یه نقل قول از جف بزوس
تنها چند روز قبل از آنکه آمازون دو مقر جدید خود را معرفی کند، جف بزوس مدیرعامل این شرکت به پرسش کارکنانش درباره آینده آمازون چنین گفت: آمازون هم روزی ورشکست میشود اما وظیفه ما این است که آن روز را تا جای ممکن به تاخیر بیندازیم.
در جلسهای که در سیاتل برگزار شد یکی از کارکنان آمازون از او درباره این پرسید که ورشکستگی Sears و سایر خردهفروشهای رقیب آمازون برای او چه آموزههایی داشته است. بزوس گفت: آمازون هنوز آنقدر بزرگ نشده که شکست بخورد. در حقیقت من پیشبینی میکنم آمازون هم روزی ورشکست خواهد شد.
اگر شما به طول عمر شرکتها نگاه کنید، میبینید آنها طول عمری حدود ۳۰ سال دارند، نه چند صد سال. بزوس افزود: اگر شما بهجای مشتری روی خودتان متمرکز شوید این آغازی بر پایان خواهد بود. ما باید تا جای ممکن آن روز – ورشکستگی – را به تاخیر بیندازیم.
بزوس در حالی این حرفها را مطرح میکند که آمازون در نقطه اوج خود قرار دارد و بسیاری از رقبای سنتی این شرکت در حال شکست خوردن هستند. تعداد کارمندان آمازون هم اکنون به ۶۰۰ هزار نفر میرسد و ارزش سهام این شرکت از ۲۰۱۳ تا به امروز ۴ برابر شده است.
چند کارمند آمازون که حاضر به افشای نامشان نشدهاند به CNBC گفتهاند که مقررات دولتی و موضوعات مربوط به انحصار بزرگترین نگرانی آمازون برای توسعه است. انتظار میرود امسال آمازون ۴۸ درصد از کل فروش آنلاین در آمریکا را به خود اختصاص دهد. در سال ۲۰۱۷ این میزان ۴۳ درصد بود.
دیجی کالا بر لبه تیغ
همونطور که از گفته های جف بزوس می توان فهمید هر کسب و کار چه آنلاین و چه آفلاین می تواند طول عمری محدودی داشته باشد اگر از مسیر خود خارج شود.
دیجی کالا یکه تاز بازار آنلاین ایران است و هر روز در حال کنار زدن رقبای کوچک بزرگ خود و رسیدن به سهم بیشتری از این بازار فوق العاده بزرگ است اما این مسیر تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟
- مسلما تا جای که رقیب در حد خود وارد این بازار نشود.
- تا جای مشتریان و بازار از آن راضی باشند
نقطه تاریک در خرید آنلاین
اگرچه فروشگاه های اینترنتی و خرید آنلاین در حال حاضر از محبوبیت بیش از پیشی برخوردار شدند اما باید به این نکته هم توجه کرد که ما انسان هستیم همه چیز برای ما در یک خرید مقروم به صرفه خلاصه نمی شود.
مواردی که به غیر از خرید ارزان به آن نیاز داریم:
- لمس محصولات برای انتخاب درست
- سرگرمی در کنار حس خوب خرید
- تعامل با دیگران
- مقایسه واقعی محصولات
و البته کلی دلیل دیگه که بزودی با کمک شما به این لیست اضافه می کنم.
نقطه تاریک مشتری مداری دیجی کالا ( مشکل دیجی کالا)
اگرچه این قانون وجود دارد که شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید ولی این شعاری است که دیجی کالا با تمام وجود برای آن می جنگد , آیا در این راه موفق است؟
جواب را می توان در بازخوردهای مختلف درباره مشکلات دیجی کالا دید
و جوابی که می توان به این سوال داد این است که با ورود سیتم مارکت پلیس دیجی کالا هر روز حجم این نارضایتی ها در حال افزایش است.
در زیر لیستی از دلایلی که این نارضایتی ها و مشکلات دیجی کالا را می بینید:
1- اولین مشکل دیجی کالا اینه که دیجی کالا دیگر یک فروشنده نیست و یک مارکت پلیس(Marketplace) اینترنتی است
2- نظارت بر موجودی فروشندگان و تعهد آن ها نسبت به فروششان وجود ندارد
3- فروشندگان قیمت ها را فراتر از آنچه محصول به صورت واقعی می ارزد اعلام می کنند (به خصوص برای لحاظ کردن تخفیف)
4- نظارتی بر کیفیت محصولات وجود ندارد و دیجی کالایی که همه ما آن را به تضمین کیفیتش می شناختیم، کیفیت را فدای کمیت کرده است
5- زمان ارسال مرسولات به صورت رسمی افزایش داشته است که احتمالا برای کاهش هزینه های لجستیک این مجموعه است و فردی که خرید می کند باید در حدود 7 ساعت در روز منتظر باشد تا هر لحظه خرید به دستش برسد که این عدد در گذشته برای دیجی کالا 3 ساعت بوده است.
6- نظرات کاربران در وبسایت آزاد است اما وجه منفی محصول کم طرفداری مانند ساعت هوشمند A9این است که نظرات فیک بر روی محصولات بسیار زیاد است و خریدار را گمراه می کند در حالی که این محصول را دست یک کودک هم بدهید می فهمد که محصول بسیار ضعیفی است.
7- هیچ مسئولیتی در برابر هزینه ای که مشتری کرده و اهمیتی که خرید براش داشته وجود نداره و در جواب این سوال که 1 هفته پول در دست دیجی کالا مونده، جواب میدن میخواین می تونیم پول رو عودت بدیم.به عبارتی فقط معامله این وسط مطرحه نه مشتری.
مزایای تغییرات دیجی کالا در چیست؟
همانطوری که گفتیم دیجی کالا در کنار تمامی چالش هایی که دارد اما توانسته تاثیر بزرگی بر روند بازار آنلاین کشور داشته باشد.
در حال حاضر نیز با تغییراتی که در سیاست های خود بوجود آورده، این مارکت پلیس بزرگ با بسیاری از فعالان بازار و از جمله خرده فروشان توانایی مشارکت در این فروشگاه را با مشتریانی به وسعت تمام کشور میدهد و حتی کسانی که محصولات زیادی نیز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ندارند هم میتوانند به کمک دیجی کالا و از طریق دیجی کالا محصولات خود را در بازار بزرگ آنلاین عرضه کنند.
پلتفرم ماکت پلیس دیجی کالا دغدغه های زیادی را برای فروشندگان از بین برده است و هزینه های ورود به بازار آنلاین را به طرز چشمگیری کاهش داده است.
در حال حاضر در دیجی کالا نزدیک به 250 هزار فروشگاه در حال فعالیت هستند که همین موضوع آمار بازدید 40 میلیون در ماه را برای این وبسایت فروشگاهی قول پیکر به ارمغان آورده است.
حالا شما نظر بدین
این مطلب رو ننوشتم که بگم دیجی کالا بد یا خوبه بیشتر خواستم این موضوع رو مطرح کنم که شکست همیشه هست و خواهد بود.
فرقی نمی کنه بزرگترین باشی , بهترین باشی , مشهورترین باشی یا هر چیز دیگه ای اگه همونی نباشی که مشتری می خواد مسلما مشتری هم فقط تا جای که مجبور هست تحملت می کنه
این قصه برای خیلی از کسب و کارهای بزvگ ایرانی صدق می کنه , ایران خودرو , سایپا و شاید دیجی کالا
حالا از شما دوست عزیز می خوام تجربi hت از دیجی کالا رو برام زیر همین پست به اشتراک بزاری تا بتونیم نگاه جامع تری از این احتمال داشته باشیم.
بنظرم با این حرفای منفی بیشتر به دیجی کالا ضربه میخوره وتونسته موفق باشه دمش هم گرم تلاش کردن واقعا
ولی ورشکستگیش فقط و فقط توسط افرادی میتونه صورت بکیره که قصد زنین زدنش رو دارن به هر طریقی زیر پاشو خالی میکنن البته خدا نکنه
ان شاالله موفق باشن خیلیا از دیجی کالا نون میخورن
به نظرم دیجی کالا بودن خیلی سخته و انصافا هم تا اینجا دیجی کالا بهترینه
متشکر
حال کردم با ادبیاتت و مطلب
منو عز اینستاگرام کشوندی اینجا 😄
موفق باشی مشتی
مرسی هستی عماد جان
درود بر شما، مطلب عالی و پند آموز بود.
سپاس
ممنون از شما بابت کامنت خوبتون
قیمتها هم خیلی گرون هستن نسبت له بازار و اعتماد مشتری رو از دست داده
اعتماد بزرگترین اعتبار یک مرکز فروش آنلاین هست
محمد جان دلیل اصلیش به نظر سیستم مارکت پلیس دیجی کالاست و کامل درست میگی
خرید نکردم تا حالا ولی اگر بتونه ب هر کسب و کار اکانت بفروشه واسه قرار دادن کالای اون و پورسانت دریافت کنه پیشرفت خیلی عظیمتری پیدا خواهد گرد
اره دقیقا یه تغییر درآمدی خیلی بزرگ برای دیجی کالاست
بزرگترین شبکه فروش انلاین کشورو دارهو امیدوارم این اتفاق نیفته خیلیا هم از این راه دارن نون میخورن ولی خب اگه واقعا تعهدی ب فروش ندارن ب زودی زود ورشکست میشه
چون از طرفی مشتری دیگ ته دلش قرص نیست و هم تو این گیر ودار احتمال اینکه شبکه های فروش انلاین دیگه ای هم بیان رو کار وجود داره
با تشكر مطلبت بسيار عالي بود👍
ممنون از کامنت خوبت مهران جان
تحلیل خیلی خوبی داشتی
سلام
درخصوص دیر شدن ارسال مرسوله فقط مربوط به فروش بالای سایت در مناسبتهای مختلفه
من بارها به علتهای مختلف اجناس خودمو عودت دادم و کمتر از ۲۴ ساعت پولش واریز شده بعضی مواقع تا کمتر از ۳ ساعت هم واریز شده
درخصوص قیمت گذاری بگم خدمتتون که بنده هم سلر دی جی کالا هستم و واقعا هر قیمتی که میخوایم نمیتونیم بزاریم،و واقعا خودمونم از این قضیه شاکی هستیم چون قانونی برای قیمت گذاری هست به اسم قیمت مبنا که اجازه نمیده.
بله در جریانش هستم ولی امیدوارم فکری به حالش بشه چون اینطوری امکانش هست اعتماد عمومی که چندین سال براش تلاش شده از بین بره
من چندتا خرید داشتم از جنس راضیم ولی زمان ارسال رفته بالا
و فروشنده زیاده بعضی محصول ها تو دیجی کالا چندتا هستن با چندقیمت متفاوت
مرسی از نظرت دوست عزیز
مارکت پلیس بودن دیجی کالا دقیقا همینه بجای اینکه مثل قدیم خودش فروشنده کالا باشه حالا مغازه اش رو به چند نفر اجاره داده تا اونا بفروشن و بعد یه درصدی بهش بدن
این زیاد بودن سلرها در دیجی کالا هم خوبه و هم بد
مسلما حس ناامنی و عدم اطمینان رو تقویت می کنه
علی جان ممنون که وقت گذاشتی و این کامنت خوب رو برام نوشتی
من دو وجه بنظرم میاد
یکی ک میگم اگر دیجی کالا همینجور کالاهای تغلبی و کم کیفیت رو به راحتی بدون نظرات قیمت دست مردم بفرسته
احتمال ضعیف شدنش هست
و از وجه دیگر میگم خیر
مثل آمازون ،هم اصلی داره هم فیک ،ولی مردم میبینن کی داره ارائه میده اون محصول رو
شرکت اصلی یا یه شرکت فیک
و تصمیم ب خرید میگیرند،و آمازون روز ب روز بیشتر پیشرفت میکنه
چقدر کامنت خوبی
نگاه خوبی داشتین
یه موضوعی که وجود داره ما ایرانی ها چیزهای که داریم رو خیلی سخت عوض می کنیم
به نظرم اعتماد به دیجی کالا برای خیلی ها یه همچین هستش که هر چقدر از طرف دیجی کالا حفظ بشه بهتره
چون این تغییر رویه با فرهنگ ایرانی تا حدودی مغایرت داره
هرچند ممکنه در آخر به سود دو طرف هم تموم بشه
ولی باید بررسی بشه که برای کسب و کار دیجی کالا کدوم سودمند تره و برای مردم کدوم
من همیشه از خریدم از دی جی کالا راضی بودم، تخفیف های خوب، قیمت خوب، مرجوع کالا، نظرات ک میشه ازشون استفاده کرد و اینکه هر چیزی رو باید با تحقیق کافی خرید ، اگه غیر از این باشه مقصر خریداره
بله نظرتون کاملا محترمه
من یه بار یه شارژر خریدم، تو مشخصات فنی نوشته بود قابلیت شارژ سریع. ولی اولا که کابل به سختی به سر شارژر متصل میشد دوما فست شارژ نبود. تو سایت درخواست مرجوعی زدم قبول نکردن. زنگ زدم کارشناسشون گفت باید میزد fast charge. گفتم شارژ سریع با fast charge چه فرقی داره؟ هر چی گفتم قبول نکرد. آخر سر حضوری مرجوع کردم پولم هم بعد یه هفته پس دادن. واقعا خدماتشون افتضاحه.
دیجی کالا واقعا داره اعتبار شو از دست میده ، من شخصا خرید اینترنتی داشتم بعداز چند ساعت از خرید و دریافت مبلغ ،اعلام کردن که موجود نداریم و ببخشید! همین! و مابقی سفارشمم با ۵ روز تاخیر آوردن که هیچ اطلاعی از دیر رسیدن به دستم ندادن ، در مجموع حس میکنم مثل قبل احساس خوبی از خرید هام ندارم و اگه سایت معتبر دیگه ای ببینم حتما نرم افزار دیجی کالا رو از تو گوشیم پاک میکنم تا منم جبران کرده باشم
شب یه ویدوئو تو پیج میزارم حتما ببینید دقیقا داره نکته صحبت های شما رو تکمیل می کنه
خداروشکرفعلا دیجی کالا بهترینه👌
بله صد در صد
من خودم به شخصه چندین بار خواستم که از دیجی کالا خرید کنم اما اختلاف قیمت زیادش با بازار البته تو بعضی از اجناس منو به شک انداخت احساس میکنم خیلی بیشتر از این آمار هم میتونست قوی باشه خیلی از افراد همین دیدگاه منو دارن و از خرید منصرف میشن شاید یه جور گواهی اصالت کالا دادن به مشتری این دیدگاه رو عوض بکنه
ممنون از کامنت خوبت مهرداد جان
سلام برشما
من چندسال پیش سرویس قابلمه خریدم وازکیفیتش راضی نبودم
متاسفانه از آفت های کسب و کار اینترنتی همین لمس نکردن کالاست و این می تونه باعث ضرر بشه
من مشتری چندساله دیجی کالا هستم متاسفانه این ماه یک کلاهبرداری بزرگ توسط دیجی کالا در حق من صورت گرفت که یک کالایی رو با اختلاف قیمت فاحش نسبت به بازار خرید کردم و پس از پیگیری از همان فروشنده متوجه شدم این اختلاف قیمت، “حق کمیسیون” فروش توسط دیجی کالا بوده و هیچ توجیهی غیر از این ندارد..پس از پیگیری نسبت به مرجوع کردن کالا متاسفانه اقدامی صورت نگرفت و حتی یک عذرخواهی ساده هم انجام نشد. کامنت نارضایتی بنده هم تایید نمیشود که قطعا دال بر این کلاهبرداری آشکار میباشد.
من درحال حاضر پیگیر انتشار این موضوع هستم که حداقل مردم بیشتر متوجه و مراقب این فریب کاریها باشند هرچند یک برند تجاری حتی بزرگ از راه تقلب و دروغ آینده دوری نخواهد داشت.
دیجی کالا از فضای بسته ایران و نداشتن رقیب بزرگ و البته رانت بزرگ استفاده کرده و زالو مانند داره رشد میکنه. دیجی کالا اصلا به نظر مشتری توجه نداره. باور کنید تا الان در مورد یک خرید 3 بار زمان و روز ترسال تغییر کرده. جالب اینجاست که تو هر بار چند قلم از کالاها رو کم کرده. این نوع کلاهبرداری خیلی جالبه. شما وقتی فاکتور رو پرداخت میکنید مبلغ همون لحظه تو حسابشون میره. بعد وقتی ارسال کالا رو از 3 روز به 15 روز افزایش میده و در اخر کالا رو تحویل نمیده و تازه بعد از 72 ساعت هزینه رو به شما بر می گردونه،خوب با پول کاربر تو فضاهای سرمایه گذاری کار میکنه. به نظرم وقتش رسیده که دیجی کالا رو تحریم کنیم تا اصلاح بشه