راهنمای راه اندازی مغازه لوازم آشپزخانه
مغازه لوازم آشپزخانه فروشگاهی است که در آن انواع ظروف و ابزارهای پختوپز، بشقاب و سایر ظروف، فلاسک و کلمن، کتری، قوری، لوازم سرو چای، جای ادویه، وسایل آشپزخانه پلاستیکی، وسایل مختلف سِرو و پذیرایی، قابلمهها و ابزارهای مرتبط با فِر، لوازم نگهدارنده و فریزری و… موجود است و مشتریان با مراجعه به مغازه لوازم آشپزخانه وسایل مورد نیاز خود را خریداری میکنند. امروزه با رشد و گسترش جمعیت و احساس نیاز جامعه به خرید وسایل و لوازم جدید، مغازه های لوازم آشپزخانه رونق تازهای یافته اند. اکثر افراد برای داشتن آشپزخانه مدرن و شیک خود ارزش زیادی قائل هستند.
از این رو از وسایل جدیدی که تولید میشود، خریداری میکنند، و حتی تمایل خیلی زیادی به خریداری لوازم اشپزخانه مدرن و لوازم اشپزخانه یونیک دارند ،هیچ مکان مسکونی نیست که نیاز به محصولات فروشگاه لوازم آشپزخانه نداشته باشد، خانهها و خانوادهها هستند که رونق بازار این وسایل را رقم میزنند. بههرحال یک آشپزخانه، زمانی یک آشپزخانه به شمار میآید که تمام لوازم مورد نیاز برای آشپزی را داشته باشد، در غیر این صورت معنای آشپزخانه را ندارد. بنابراین بازاری با چنین لوازمی که تحت عنوان فروشگاه لوازم اشپزخانه شناخته میشود، که همیشه داغ و پررونق است و مشتریان همیشگی دارد.
اگر شغل لوازم آشپزخانه را انتخاب کردهاید، باید بدانید که راهاندازی مغازه لوازم آشپزخانه مانند هر کسبوکار دیگری چالشهای خاص خود را دارد. رقابت در بازار لوازم آشپزخانه شدید است. بنابراین، برای اینکه ایده فروشگاه لوازم آشپزخانه را به واقعیت تبدیل کنید باید تمامی جوانب را بررسی کنید و بیگدار به آب نزنید. در حال حاضر، تولیدکنندههای داخلی تقریباً ۶۰ درصد از نیاز بازار را برآورده میکنند و ۴۰ درصد باقیمانده توسط تولیدکنندههای خارجی تأمین میشود. درنتیجه، هیچ کمبودی در عرضه لوازم اشپزخانه وجود ندارد و فروشندگان به دلیل عدم موجودی کافی موقعیت فروش را از دست نمیدهند.
اگر شما هم به فکر راه اندازی مغازه لوازم اشپزخانه هستید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
درآمد شغل لوازم آشپزخانه چقدر است؟
درآمد شغل لوازم آشپزخانه مانند بسیاری دیگر از مشاغل به عوامل بسیاری بستگی دارد، یکی از مهمترین این عوامل میزان فروش شماست. راه اندازی مغازه لوازم آشپزخانه در محل و موقعیت مکانی مناسب میتواند عامل موثری در میزان فروش شما باشد از سوی دیگر ارائه محصولات و با کیفیت در کنار قیمت مناسب آن نیز میتواند به افزایش میزان رضایت و در نهایت افزایش فروش شما کمک کند.
در کنار فروش بالا در شغل لوازم آشپزخانه، سودآوری محصولات شما نیز بسیار تعیین کننده و مهم است که ما در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
سود مغازه لوازم آشپزخانه چقدر است؟
میزان سود شما از فروش لوازم آشپزخانه به سیاستهای شما و همچنین مکان و موقعیت فعالیت شما دارد.
طبیعتاً در شهرهای بزرگی ماند تهران و مراکز استانها، حاشیه سود بهدستآمده از فروش هر محصول پایینتر از شهرستانهای تابعه است و از محل فروش کمی بیشتر، سود روزانه و ماهانه بسیار بالاتری نسبت به فروشگاههای شهرستانی دارند که حاشیه سود بیشتری از فروش روزانه پایین خود دریافت میکنند.
بااینوجود سود اعلامشده از طرف اتحادیه لوازم خانه حدود ۱۸ درصد معرفیشده که باید گفت مطلقاً مورد رعایت واقع نمیشود و عمدتاً سود فروشندگان بیشتر از نرخ اعلامشده (چیزی بین 20 تا 50 درصد) از طرف اتحادیه است.
به نظر میرسد فروشگاههای فروش لوازم آشپزخانه کوچک و شهرستانی، حاشیه سود مناسبتری از این کسبوکار دشت نموده و ریسک راهاندازی فروشگاههای بزرگ برای کارآفرینان جوان و کمتجربه بسیار بالاست.
راهنمای انتخاب شغل لوازم آشپزخانه
انواع فروشگاه لوازم آشپزخانه
- فروشگاه لوازم آشپزخانه (مغازهداری)
- فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه
- فروشگاه اینستاگرامی لوازم آشپزخانه
- بنکداری لوازم آشپزخانه
سرمایه اولیه و هزینه راه اندازی مغازه لوازم آشپزخانه چیست؟
سرمایه اولیه راه اندازی فروشگاه لوازم آشپزخانه به طور قطع تابع موارد زیر است:
- نوسانات قیمت در بازار لوازم آشپزخانه
- مکان انتخابی جهت شروع فروشگاه لوازم آشپزخانه
- تجهیزاتی که استفاده می کنید
- بازار هدفی که انتخاب می کنید
- حجم فعالیت شما
حداقل هزینه راه اندازی
حداکثر هزینه راه اندازی
خرید محصول | 200 میلیون تومان | 3 میلیارد تومان |
امنیت فروشگاه | 5 میلیون تومان | 40 میلیون تومان |
دکوراسیون فروشگاه | 10 میلیون تومان | 200 میلیون تومان |
لیست تجهیزات شغل لوازم آشپزخانه
لیست وسایل مغازه لوازم آشپزخانه
مراکز تامین تجهیزات و محصولات لوازم آشپزخانه
نمونه های واقعی
از کارگری در کارخانه تا فروشگاه لوازم خانگی
نمایش مصاجبهدرآمد مغازه لوازم آشپزخانه
نمایش مصاجبهمزایای شغل لوازم آشپزخانه چیست؟
- سرمایه لازم نسبتاً زیادی نیاز ندارد
- میتوان در مدت کوتاهی به درآمد مناسب و ایده آل رسید
- به دو صورت فروش فیزیکی (مغازهداری) و فروش اینترنتی و اینستاگرامی میتوان کار کرد
- کالایی رو بفروش میرسانید که تاریخمصرف ندارد
- به نیروی کار زیادی نیاز ندارد (نسبت به هدف نهایی یک، دو یا چند نفر)
معایب شغل لوازم آشپزخانه چیست؟
- تنوع کالایی زیادی دارد، و باید نسبت به خواسته بازار تا حدودی را تأمین کنید
- بعضی کالاها وارداتی است و ممکن است با نوسانات نرخ ارز قیمتها تغییر میکند
- وجود رقابت شدید بین فروشندگان لوازم آشپزخانه، این بازار را بهشدت رقابتی نموده است و سبب کاهش سود سرمایهگذاران در این بازار میشود، سود
تحلیل شغل لوازم آشپزخانه
رسته کسب و کار
میزان سرمایه
میزان رضایت
میزان تخصص
میزان زمان
میزان تحصیلات
سهولت در راه اندازی
- فروشگاه لوازم آشپزخانه (مغازهداری)
مرسومترین نوع فروشگاه لوازم آشپزخانه در کشور فروشگاههای لوازم آشپزخانه فیزیکی یا همان مغازهداری هست که معمولاً در بازارها و اماکن پرتردد شهرها راهاندازی میشوند
- فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه
فروشگاه لوازم آشپزخانه اینترنتی که بهعنوان فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه شناخته میشوند نسل جدیدی از مراکز فروش لوازم آشپزخانه در کشور هستند. این فروشگاهها به دو صورت مستقل و یا وابسته با مغازه لوازم آشپزخانه فعال هستند که هرکدام معایب و مزایای خود رادارند.
بهطور مثال فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه هزینه اولیه کمتری برای شما خواهد داشت چون هزینه مکان و راهاندازی و امنیت کمتری را متحمل میشود و از طرف دیگر فروشگاه لوازم آشپزخانه آنلاین وابسته به فروشگاه لوازم آشپزخانه فیزیکی به دلیل اینکه درگاه فروش مکملی برای یک مغازه لوازم آشپزخانه موجود و شناخته در بازار است معمولاً در بحث جلب اعتماد مشتری کار راحتتری خواهد داشت.
این در حالی است که یه فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه نیازمند تولید محتوای اعتماد ساز و ایجاد بستری مناسب برای جلب اعتماد مشتری است که هیچگونه شناختی از ما ندارد که این مسیری نسبتاً سختتری را برای شما ایجاد میکند.
- فروشگاه اینستاگرامی لوازم آشپزخانه
مسلماً هنوز هم معرفی کردن یه پیج اینستاگرامی لوازم آشپزخانه بهعنوان یک کسبوکار و نوع جدیدی از این کسبوکار مخالفات متعددی دارد ولی نکتهای که نمیتوان آن را نادیده گرفت اقبال و تمایل زیاد مشتریان از استفاده از این نوع فروشگاهها است. چه بهعنوان یک کسبوکار مجزا و آنلاین و چه بهعنوان یک درگاه فروش برای یک لوازم آشپزخانه فیزیکی و یا آنلاین
اگر این نوع فروشگاه آنلاین را بهعنوان یک کسبوکار در نظر بگیریم مسلماً ارتباطگیری راحتتر, تعامل بیشتر, سهولت در دسترسی و خرید را میتوان ازجمله محاسن این کسبوکار دانست و عدم اطمینان از آینده شغلی (به دلیل امکان فیلتر شدن اینستاگرام به هر دلیلی) را میتوان بزرگترین ایراد پیج اینستاگرامی لوازم آشپزخانه دانست
- بنکداری لوازم آشپزخانه
به عمدهفروشان لوازم آشپزخانه در بازار و صنعت لوازم آشپزخانه بنکداران لوازم آشپزخانه گفته میشود که معمولاً بهعنوان تأمینکننده لوازم آشپزخانههای کوچکتر شناخته میشوند. لوازم آشپزخانه فیزیکی و آنلاین معمولاً اجناس خود را از این افراد تهیه و آن را با میزان سود مشخصی به فروش میرسانند.
بازارهای معروف لوازم آشپزخانه فروشی تهران و ایران
- بازار بزرگ تهران
برای خریدن لوازم برقی بهتر است سراغ بازار بزرگ نروید. در راسته لوازم آشپزخانه بازار میتوانید انواع ظروف آشپزخانه را با تنوع برند و مدلبالا پیدا کنید، اما گاهی میتوانید لوازم خرد برقی آشپزخانه و یا لوازمی مثل اتو را هم پیدا کنید.
ویژگی: شلوغی بیشازحد خیابانهای اطراف، دشواری پیدا کردن مسیر
- خیابان سهروردی شمالی
سهروردی شمالی بهترین مرکز خرید لوازم آشپزخانه توکار است. بااینکه لوازم آشپزخانه غیر توکار را هم میتوانید در این خیابان پیدا کنید، اما به خاطر تنوع بالا، بیشتر خریداران برای انتخاب لوازم توکار به این خیابان میآیند.
ویژگی: نمایندگی شرکتهایی که تنها لوازم توکار تولید میکنند، خدمات نصب و تعمیر لوازم توکار
- میدان شوش
لوازم جانبی و قطعات یدکی بهترین اجناسی هستند که میتوانید از میدان شوش بخرید، اما بعضی از لوازم خرد آشپزخانه و ظروف و لوازم را هم میتوانید در فروشگاههای این میدان پیدا کنید.
ویژگی: این مرکز چندان گزینه مناسبی برای خرید خانمها بهحساب نمیآید. اگر در تشخیص اجناس اصل از تقلبی خبره نیستید مراقب خریدهایتان باشید.
- بازار صالحآباد
صالحآباد نام یکی از محلههای شهر تهران واقع در جنوب غربی استان است که به دلیل دارا بودن فضای مناسب به بازار لوازم آشپزخانه دکوریجات اسباببازی و پلاسکو مبدل گردیده است.
- سه راه امینحضور
برای خرید لوازم خرد آشپزخانه، ظروف و لوازم صوتی و تصویری مناسب نیست. این مرکز خرید یکی از بزرگترین مراکز فروش لوازم درشت آشپزخانه در تهران است.
ویژگی: اجناس بدون گارانتی باقیمت پایینتر، مدلهای لوازم تولید داخلی
بررسی بازار فروشگاه لوازم آشپزخانه
در این گام به تحلیل بازار فروش فروشگاه لوازم آشپزخانه در کشور و بررسی بازار فروشگاه لوازم آشپزخانه در ایران میپردازیم. این نوع بررسی به شما کمک میکند در کنار آگاهی بیشتر از فروشگاه لوازم آشپزخانه در کشور در انتخاب این شغل و ورود به شغل فروشگاه لوازم آشپزخانه تصمیم درستی ر ا اتخاذ نمایید.
جذابیت بازار فروشگاه لوازم آشپزخانه در ایران
اکثر افراد برای داشتن آشپزخانه مدرن و شیک خود ارزش زیادی قائل هستند. ازاینرو از وسایل جدیدی که تولید میشود، خریداری میکنند، و حتی تمایل خیلی زیادی به خریداری لوازم آشپزخانه مدرن و لوازم آشپزخانه یونیک دارند ،هیچ مکان مسکونی نیست که نیاز به محصولات شغل فروشگاه لوازم آشپزخانه نداشته باشد
خانهها و خانوادهها هستند که رونق بازار این وسایل را رقم میزنند. بههرحال یک آشپزخانه، زمانی یک آشپزخانه به شمار میآید که از سر و کولش لوازمی چون سرویس و ظروف پختوپز، بشقاب و سایر ظروف، فلاسک و کلمن، کتری، قوری، لوازم سرو چای و غیره ببارد،
در غیر این صورت معنای آشپزخانه را ندارد. بنابراین بازاری با چنین لوازمی که تحت عنوان فروشگاه لوازم آشپزخانه شناخته میشود، که همیشه داغ و پررونق است و مشتریان همیشگی دارد.
سرمایهگذاری در بازار لوازم آشپزخانه
اگر شغل فروش لوازم آشپزخانه را انتخاب کردهاید، باید بدانید که راهاندازی فروشگاه لوازم آشپزخانه مانند هر کسبوکار دیگری چالشهای خاص خود را دارد.
رقابت در بازار لوازم آشپزخانه شدید است. بنابراین، برای اینکه ایده فروشگاه لوازم آشپزخانه را به واقعیت تبدیل کنید باید تمامی جوانب را بررسی کنید و بیگدار به آب نزنید.
میزان عرضه و تقاضا در بازار لوازم آشپزخانه
در حال حاضر، تولیدکنندههای داخلی تقریباً ۶۰ درصد از نیاز بازار را برآورده میکنند و ۴۰ درصد باقیمانده توسط تولیدکنندههای خارجی تأمین میشود. درنتیجه، هیچ کمبودی در عرضه لوازم آشپزخانه وجود ندارد و فروشندگان به دلیل عدم موجودی کافی موقعیت فروش را از دست نمیدهند.
در سالهای اخیر وسایلی برای راحتی افراد و سرعت دادن بهکارهای افراد تولیدشده است، یک سری از این وسایل لوازم آشپزخانه هستند که طرفداران و مشتریان زیادی دارند.
هیچ مکان مسکونی اعم از ادارهها، مکانهای تجاری و فروشگاههای مختلف خالی از آنها نیست. البته بازهم این خانهها و خانوادهها هستند که رونق بازار این وسایل را رقم میزنند.
بههرحال آشپزخانه یک خانه، زمانی یک آشپزخانه به شمار میآید که از سر و کولش لوازمی چون سرویس و ظروف پختوپز، بشقاب و سایر ظروف و غیره ببارد، در غیر این صورت معنای آشپزخانه را ندارد.
نیاز بازار به لوازم آشپزخانه مدرن
زندگی مدرن امروزی نیاز بهسرعت عمل و سهولت در اجرای امور روزمره را بیشتر کرده است. و هرروز شاهد ظهور وسیلهای تازهای برای بهبود این نیازها هستیم. تجهیزات آشپزخانهها نیز از این قاعده مستثنا نبودهاند و بازار پر از رقابت برای ارائه جدیدترین وسایل آشپزخانه است. وسایلی کارآمد که روند انجام امور روزمرهی شمارا سادهتر کردهاند.
گام چهارم : راه اندازی فروشگاه لوازم آشپزخانه
اگر تا اینجا همراه من بودین مسلما کمی بیشتر از یه علاقمند ساده هستید و به فکر راه اندازی فروشگاه لوازم آشپزخانه خودتان هستید .در این گام سعی دارم مسیر همواری برای راه اندازی فروشگاه لوازم آشپزخانه را برایتان مهیا کنم و تمام نکاتی که برای راه اندازی و تاسیس یک فروشگاه لوازم آشپزخانه موفق نیاز دارید را با شما به اشتراک بگذارم.
قبل از هر چیزی باید این نکته را بدانید امروز یعنی سال 1400 با سال های دهه 1380برای راه اندازی فروشگاه لوازم آشپزخانه یا هر کسب و کار دیگر تفاوت های زیادی وجود دارد.
در دهه هشتاد صرفا راه اندازی یه کسب و کار قدم بزرگی برای کسب درآمد یا موفقیت در یک شغل بود ولی امروز نه
اگه امروز به فکر راه اندازی یک کسب و کار پایدار و پولساز هستید باید متفاوت ببینید و متفاوت عمل کنید.
باید قدم ها و گام ها را اصولی بردارید چون در بازار ایران امروز در کنار افزیش نیاز , رقبا هم بیشتر شده اند , قوانین حاکم بر بازار پیچیده تر شده اند و درصد ریسک ورود به کسب و کار ها هم بیشتر شده است.
این یعنی همه نمی توانند موفق شوند. این اصلا ترسناک و خطرناک نیست بلکه اتفاقا یک فرصت است . آن هم برای افرادی که متفاوت می بینند و متفاوت عمل می کنند.
من در ادامه سعی دارم اصولی ترین روش برای فعالیت در بازار فروشگاه لوازم آشپزخانه را در کشور برایتان ترسیم کنم تا درصد شکست و ضرر را برایتان به حداقل برسانم.
این روشی است که کسب و کارها پیشگام می دانند ولی غالب کسب و کار ها از آن غافل هستند.