راهنمای راه اندازی دفتر بیمه
شغل بیمه یکی از مشاغل پر رقابت در ایران است؛ دفاتر بیمه به شکل گسترده ای افزایش یافته اند و امروزه بیمه بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان ها شده است.
اخذ نمایندگی بیمه کار آسانی است و شما برای شروع آن میتوانید با سرمایه کم و دفاتر کوچک شروع کنید.
کارشناس بیمه همانند هر شغل دیگری وظایف و مسئولیت های خاص خود است پس برای ناخت هر چه بهتر وظایف بیمه گذار موفق به 8 نکته اساسی اشاره میکنیم:
1- بیمه گذار و کارشناس بیمه باید روانشناسی خوبی از افرادی که به او مراجعه می کنند در اختیار داشته باشد، که این طریق آنان را تشویق کند تا در یکی از زیر شاخه های بیمه، خود و اموال خود را بیمه کنند.
2- اطلاعات طبقه بندی شده و دقیقی از مشتریان و نوع بیمه آنان داشته باشد. به عنوان مثال اگر شخصی درخواست بیمه عمر می کند، به صورت دقیق سن، سوابق بیماری و وضعیت مالی فرد را بررسی کند.
3- با توجه به نفوذ کامپیوتر در تمام زمینه ها، بیمه گذار باید برای دسترسی آسان و سریع همه اطلاعات به دست آمده از مشتریان را با نوع بیمه آنها در کامپیوتر وارد کند تا دسترسی به اطلاعات آسان تر شود.
4- مهارت در انجام مذاکره، داشتن دقت، مهارت در مکاتبات اداری و گزارش نویسی و داشتن اطلاعات به روز در زمینه بیمه از دیگر الزاماتی است که شما به عنوان بیمه گر موظف اید که به آنها مجهز باشید چراکه داشتن همه این مهارت ها سبب می شود تا مشتریان بیشتری به او مراجعه کنند و از آنجایی که هر بیمه گذار در قبال هر تعداد افرادی که بیمه می کنید درصدی برای خود اختصاص می دهد، بنابراین موفقیت یک بیمه گر به میزان جذب مشتری بستگی دارد.
5- بیمه های موفق، تصمیمات قاطعی می گیرند و به تصمیمات خود پایبند هستند.
6- برای فروش بیشتر و موفقیت در شغل بیمه، همواره 10 درصد برنامه ریزی و 90 درصد تلاش و زحمت را سر لوحه کار خود قرار دهید.
7- موفقیت در شغل بیمه مانند فتح قله است، یعنی زمان بر است و نمی شود راه 10 ساله را در 6 ماه طی کرد، چراکه هیچ چیز جای اراده قوی و ثابت قدم ماندن را نمی گیرد.
8- تلاش کنید بر توانایی های خود اطمینان داشته باشید، سطح توانایی خود را بالا ببرید تا به سطح خواسته هایتان برسید.
اگه شما نیز علاقمند به شغل بیمه و بیمه گذاری هستید؛ با ما در ادامه این مقاله برای دریافت 5 پاسخ اساسی در خصوص راه اندازی شغل بیمه همراه باشید
درآمد نمایندگی بیمه چقدر است؟
درامد نمایندگی بیمه ها به عوامل زیادی مانند شرکت بیمه مادر، تعداد مشتریان، استراتژی فروش نمایندگی، میزان هزینه های اجاره دفتر و … مربوط می شود.
به دلیل گسترش این شغل و همچنین رقابت های شدید در این بازار نمی توان به طور قاطع درآمد مشخصی را برای این شغل در نظر گرفت.
سود دفتر بیمه چقدر است؟
میزان سود نمایندگی های بیمه با توجه به نوع پوشش بیمه ممکن است متغیر باشد اما اصولاً در یک بازه ثابت است.
اصولا نمایندگی بیمه با تجربه بازاریابی و انرژی خود را بر روی بیمه هایی با کارمزد بالاتر و مشتریان بیشتر می گذارد.
مهم است که شما در چه مواردی بازاریابی قوی تری داشته باشید و بازار چه مقدار تمایل به خرید از شما نشان دهد.
راهنمای انتخاب شغل نمایندگی بیمه
شغل بیمه و اخذ نمایندگی بیمه در جوامع پیشرفته رشد چشم گیری داشته است. بیمه ها به انسان ها اطمینان خاطر معقولی می دهند که در برابر آنچه که ممکن است در آینده پیش آید از شما پشتیبانی می کنیم.
سرمایه لازم برای تاسیس دفتر بیمه چقدر است؟
حداقل هزینه راه اندازی
حداکثر هزینه راه اندازی
خرید تجهیزات | 20 میلیون تومان | 50 میلیون تومان |
دکوراسیون | 20 میلیون تومان | 100 میلیون تومان |
امنیت - تابلو | 5 میلیون تومان | 50 میلیون تومان |
سرمایه راه اندازی نمایندگی بیمه عموما بخش بزرگی از آن به اجاره یک دفتر کار مربوط می شود. از طرف دیگر شما برای اخذ مجوزات نیاز به ارائه سابقه کار مرتبط هستید که در افراد تحصیل کرده در رشته بیمه مقدار مورد نیاز سابقه کار حداقل شش ماه و برای سایر افراد حداقل یک سال است.
اخذ مجوزات ممکن است برحسب شرکت بیمه مورد نظر شما کمی متفاوت باشد.
مزایای راه اندازی دفتر بیمه چیست؟
شرکت های بیمه برای نمایندگان خود آموزش های تخصصی را آماده می کنند که به راحتی و بدون دغدغه میتوانید به حوزه مشاغل بیمه ورود کنید.
صنعت بیمه در کنار بنگاه های بزرگ اقتصادی در کشور به عنوان یکی از بزرگترین صنایع اقتصادی شناخته میشود.
در بعضی از انواع بیمه مانند بیمه عمر شما می توانید کار خود بدون نیاز به دفتر نیز شروع کنید.
شرکت های بیمه روش های زیادی را برای بازاریابی و ارتباط با مشتریان امتحان می کنند که باعث موفقیت های خوبی در زمینه مشاغل بیمه می شود.دانش تخصصی و ارتباطات قوی شما می توانید زمینه ساز رشد و ارتقا شما شود؛ در شغل بیمه ارتباط کلامی قوی یکی از بزرگترین پارامترهاست. بنابراین اگر شما از این ویژگی برخوردارید شغل بیمه می توانید یکی از مشاغل موفقیت ساز برای شما باشد.
معایب راه اندازی دفتر بیمه چیست؟
یکی از بزرگترین معایب شغل بیمه بالا بودن هزینه های آن است.
اکثر افراد برای اعتماد سازی مشتریان خود در قدم اول به سراغ اجاره دفاتر گران قیمت می روند که ممکن اولین اشتباه شما باشد. به یاد داشته باشید کارمزد شما محدود است، شما برای شناسایی دفتر خود پیش از همه چیز نیاز به تبلیغات موثر دارید.
همچنین به یاد داشته باشید که بخشی از درآمد شما تحت عنوان مالیات و عوارض به دولت تعلق می گیرد.
مدیریت یک شرکت بیمه نیازمند آشنایی شما با مدیریت های مالی است.