این لیستی که براتون آماده کردم برترین کتابهای کارآفرینی و کسبوکار در طول تاریخ رو تو خودش جا داده
این کتابها توسط دهها میلیون نفر خواندهشده …
… و به آنها در راهاندازی و رشد هزاران کسبوکار کمک کرده.
شاید سؤالی که الان تو ذهنت وجود داشته باشه آینه که آیا همه این کتابها برای من مناسبه؟
برای نوشتن این لیست تمام تلاش خودم رو کردم به تمام حوزههای مورد نیاز کارآفرینی سری بزنم و بهترین کتابهای حوزههای مختلف رو بررسی کنم.
کتابهای حوزه راهاندازی کسبوکار, استراتژی کسبوکار, بازاریابی, فروش, مدیریت, رهبری, خودسازی, خلاقیت و … رو بررسی کردم و به لیست 101 عددی از برترین کتابهای کسبوکار و کارآفرینی در کل تاریخ رسیدم.
پس اینرو با قطعیت میگم که آگه کارآفرین هستی و یا به فکر کارآفرینی و راهاندازی کسبوکار خودتی این لیست برات مثل یه گنج می مونه
و مطمئن باش هر کجای این مسیر که باشی این لیست برای شما مناسب هستش.
امیدوارم برای راحتتر چرخیدن چرخ کسب و کارتون اهمیت این لیست رو درک کنی و تا جای ممکن اونها رو تهیه و مطالعه کنی.
برای هر کدوم از این کتابها یه توضیح مختصر رو هم قرار دادم و یه دکمه که شما رو به خلاصهای از اون کتابها میبره
چرا لیست کتاب ها رو نوشتم؟
خب با این شروع می کنم.
سلام من سعید دینمحمدی هستم از آکادمی مشاغل جایی که به شما کمک میکنیم کسبوکار خودتان را انتخاب و اون رو راهاندازی کنید.
من به دیگران کمک می کنم رویاهاشون رو به حقیقت تبدیل کنن.
رویاهای که نسبت به اعتقادی که به خودشون دارن می تونه کوچیک یا بزرگ باشه.
مسیر کارآفرینی همیشه پر بوده از مشکلات و سختی ها که هیچ موقع تمومی هم نخواهد داشت .فقط کارآفرین ها دائما با انواع اون مواجه میشن.
حالا ما برای مقابله با مشکلات دو نوع رویکرد می تونیم داشته باشیم یا اون ها رو دونه دونه تجربه کنیم یا با یادگیری تجربه دیگران از اونها عبور کنیم یا حداقل کمتر با اونها مواجه بشیم.
یکی از بهترین راه های یادگیری تجربه دیگران کتاب خوندن هستش .
پس تصمیم گرفتم تو این مسیر بهترین کتاب های کارآفرینی و کسب و کار رو در اختیارتون قرار بدم تا از تاثیرگذار ترین کتاب ها برای یادگیری استفاده کنید.
مطمئنم کلی بهتون کمک می کنه چون به خودم تا دلتون بخواد کمک کرده
بریم سراغ کتاب ها ….
کتاب ساختن برای ماندن (Built to Last)
نویسنده :جیم کالینز (Jim Collins) و جری پوراس (Jerry Porras)
جیم کالینز بههمراه جری پوراس در دانشگاه استنفورد شش سال از وقتشان را صرف تحقیق روی پروژهای کردند که شرکتهای موفق و موفقترین شرکتهای دنیا را باهم مقایسه میکرد.
آنها برای رسیدن به پاسخ پرسشی، تحقیقات گستردهای روی عملکرد ۱۸ شرکت موفق انجام دادند.
آن پرسش این بود: «چه عامل یا عواملی باعث میشود بعضی از شرکتها در دهههای پیدرپی و بلکه در دو قرن، موفقیتی ماندگار بهدست آورند و از رقبای خود متمایز باشند؟»
آنها این شرکتها را که بهترین شرکتهای جهان بودند، آیندهنگر (Visionary) مینامند. حاصل این تحقیقات کتاب پیش روی شما است.
این یکی از بهترین کتاب های رهبری است که می توانید برای سرعت بخشیدن به سمت رویاهایتان بخوانید.
برای خواندن خلاصه ای جذاب از این کتاب کلیک کنید.
[button type=”big” color=”red” newwindow=”yes”] خلاصه کتاب[/button]
کتاب MBA شخصی: استاد هنر تجارت
نویسنده : جاش کافمن
پر فروش ترین کتاب آموزش کسب و کار از (جاش کافمن)
اگر شما می خواهید استاد هنر کسب و کار باشید برای این کار نیازی نیست حتما به دانشگاه بروید .
شما نیاز به یادگیری تکنیک های کسب و کار دارید:
چگونه در کسب و کار تصمیمات درست بگیرید؟
چگونه به حداکثر بهره وری شخصی تان برسید؟
چگونه عدم قطعیت و ابهام را مدیریت کنید؟
چگونه با انجام دادن آزمایش های هوشمندانه به بهبود نتایج خود کمک کنید؟
به جای گرو گذاشتن زندگی خود برای رفتن به دانشگاه این امکان وجود دارد که به طور چشمگیری دانش خود را با هزینه کم و
بدون حضور در کلاس افزایش دهید.
کتاب MBA شخصی اساسی ترین مفاهیم کسب و کار جهانی را به شما آموزش می دهد و می تواند به طور باور نکردنی در رشد شما تاثیرگذار باشد.
برای خواندن خلاصه ای جذاب از این کتاب کلیک کنید.
[button type=”big” color=”red” newwindow=”yes”] خلاصه کتاب MBA شخصی[/button]
کتاب سختی کارهای سخت
نویسنده :بن هورویتز
بن هورویتز، کارآفرین موفق و سرمایهگذار اهل ریسک، کتاب «سختی کارهای سخت» را نوشت تا به ما سختی و سردی کارآفرین بودن را بیاموزد؛ کتابی که حاصل تجربیات کارآفرینی اوست.
بن هورویتز در کتابش کاملاً مستقیم و رک دربارهی سختترین شرایط ادارهی کسبوکارها صحبت میکند.
اخراج کسی که صمیمیترین دوست شما است، برعهدهگرفتن تمامی مسئولیت شرکت، تصمیم برای تعطیلکردن کارخانه و همزمان با تمام اینها، داشتن نگاهی به آینده شرایط سختی است که برای هر مدیرعاملی پیش میآید.
آنها ناچار هستند برای حفظ کسبوکارشان هر روز تصمیماتی به ارزش مرگ و زندگی بگیرند. تمام توصیههایی که نویسنده در این کتاب آورده، بر مبنای موفقیتهای در کسبوکار خودش بوده است.
او موقعیتهای مختلف را تحلیل میکند و به سوالاتی پاسخ میدهد که هیچ راه سادهای برایشان وجود ندارد.
این مطالب سختی کارهای سخت را روشن میکند؛ کارهایی که نمیتوان هیچ فرمول مشخصی برای درست انجامدادنشان ایجاد کرد.
برای خواندن خلاصه ای جذاب از این کتاب کلیک کنید.
کتاب کار عمیق
نویسنده :کال نیوپورت
کال نیوپورت (cal newport) کتاب Deep work را با عنوان کامل کار عمیق: قواعدی برای کسب موفقیت متمرکز در بحبوحهی دنیای پر هرج و مرج در سال 2016 منتشر کرد.
کتاب پیش رو با عنوان «کار عمیق»، نوشتهای از نویسنده «کال نیوپورت» است که به موضوع مهم «تمرکز» بر کارهای مهم و اصلی میپردازد.
کال نیوپورت در این کتاب میکوشد در دو بخش کلی «ایده» و «قوانین» ابتدا خواننده را به پذیرش ارزشمندبودن کار عمیق، برساند، سپس روشهایی را برای چگونگی انجام کار عمیق بیاموزد.
اگر به اهمیت و ارزش کار عمیق پی ببریم، بخش زیادی از مسیر را پیمودهایم. با رسیدن به این تشخیص، قطعاً تلاش خواهیم کرد راه و روش انجامش را پیدا کنیم. نیوپورت تکنیکهای زیادی برای ارائه دارد که آنها را در این کتاب ارائه کرده است.
داشتن مهارت انجام کار عمیق، به نتایج شگفتانگیز و تغییرات عمدهای در زندگی کاری ما منجر میشود.
برای خواندن خلاصه ای جذاب از این کتاب کلیک کنید.
کتاب آیین دوست یابی
نویسنده : دیل کارنگی
دیل کارنگی، پیش از نوشتن این کتاب، متوجه شد افرادی که در کسب و کار خودشان موفق هستند، لزوما علم بالایی دربارهی آن موضوع ندارند، بلکه روابط عمومی بالای آنهاست که سبب موفقیت در کارهایشان میشود.
این موضوع اولین جرقهی نوشتن کتاب آیین دوستیابی بود. کارنگی سالهای زیادی را صرف خواندن کتابها و بیوگرافیهای افراد مشهور کرده بود؛ روی روابط انسانی و رفتارهای آنها دقیق شد و به این ترتیب بود که در سال 1936، کتاب آیین دوستیابی را نوشت.
کارنگی درباره علت نگارش این کتاب اظهار میکند کمیته ای در دانشگاه شیکاگو و مدارس ای ام سی یک تحقیق راجع به امیال عموم مردم جامعه انجام دادند که نتیجه حاصل شده حکایت داشت مردم بعد از خواستن سلامتی علاقهمند هستند بدانند چطور میتوانند روی باقی مردم تأثیر بگذارند، بنابراین دانشگاه مذکور تصمیم گرفتند که دوره ای برای بزرگسالان در مریدن بگذارند تا این مسائل را برای آنها آموزش دهند،اما کتابی برای تدریس پیدا نکردند زیرا تا آن زمان هیچ کتابی در این باره به رشته تحریر در نیامده بود.
بنابراین دیل تصمیم میگیرد تا خودش دست به کار شود و اولین کتاب را بر این اساس بنویسد. وی در نگارش این کتاب از تجربیات افرادی چون ژولیوس سزار،تئودور روزولت،کلارک گیبل، مری پیکفورد، آلبرت انشتین، توماس ادیسون و… استفاده کرده هست. وی میگوید برای نگارش این کتاب صدها صفحه بیوگرافی فقط راجع به تئودور رزولت را در کنار محققی که استخدام کردهاست مطالعه نموده.
وی برای نگارش این کتاب حتی کار را از این هم فراتر برده و نوشتههای روانشناسی و فلسفی دوران گذشته را هم از زیر نظر گذرانده است.
این کتاب در رتبهی نوزدهم از صد کتاب تاثیرگذار قرن مجلهی تایمز در سال 2011 قرار دارد و لحن روان و قابلفهمی دارد که ین لحن ساده، خواندن کتاب را جذاب و لذت بخش میکند.
برای خواندن خلاصه ای جذاب از این کتاب کلیک کنید.
کتاب کفش باز
نویسنده : فیل نایت
کتاب کفش باز زندگی فیل نایت، کارآفرین آمریکایی و موسس برند مشهور ورزشی نایک را روایت میکند و تمامی شکستها و پیروزیهای او را تا رسیدن به هدف نهایی به تصویر میکشد.
این کتاب به عنوان بهترین کتاب مدیریتی سایت آمازون در سال 2016 برگزیده شده است.
ماجرای کتاب کفش باز (Shoe dog: a memoir by the creator of Nike) با یکی از روزهای عادی فیل آغاز میشود؛ روزی که کفشهایش را مثل روزهای دیگر میپوشد و برای دویدن روزانهاش بیرون میرود.
او علاقهی زیادی به دویدن داشت و همیشه آرزویش این بود که ورزشکار بزرگی شود. اما این آرزوی او تبدیل به حقیقت نشد.
او در 24 سالگی علیرغم تلاشهای بسیارش تسلیم این حقیقت میشود و بعد از آن فکر میکند که چطور میتواند بدون اینکه ورزشکار حرفهای و بزرگی باشد، ورزشکار بودن را احساس کند.
دقیقاً در همین موقع ایدهی ارائهی نوعی کفش برای دوندگی به کارخانههای تولید کفش ژاپنی به ذهنش رسید.
برای خواندن خلاصه ای جذاب از این کتاب کلیک کنید.
کتاب کشش
نویسنده: گابریل وینبرگ
کتاب جذب یا کتاب کشش ، نوشته گابریل وینبرگ و جاستین مارس ترجمه عنوان اصلی کتاب پرفروش Traction می باشد که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و در اختیار علاقه مندان به ویژه کارآفرین ها و ایده پردازان و طراحان استارتاپی قرار گرفت.
تعداد بسیار زیادی از استارتاپ ها در سراسر دنیا شکست می خوردند؛ اغلب آنها، در ساخت یک محصول ارزشمند شکست نمی خورند، بلکه در جذب مشتری شکست می خورند!
هدف اصلی کتاب ترکشن ، کمک به استارتاپها و کسب و کارها برای جذب مشتری و رشد سریع شان است.
در کتاب جذب (کشش یا ترکشن)، نویسندگان، که خود از کارآفرینان موفق و با تجربه راه اندازی و مشاوره چندین استارتاپ هستند، ۱۹ کانال برای جذب مشتری و ترکشن معرفی میکنند.
آنها در این کتاب، مدلی سه مرحله ای، تحت عنوان چارچوب روزنه، پیشنهاد می دهند که به شما کمک می کند تا بهترین کانال های ممکن برای کسب و کار خودتان را شناسایی کرده و به رشد و موفقیت آن کمک کنید.
برای خواندن خلاصه ای جذاب از این کتاب کلیک کنید.
کتاب اصل گرایی
نویسنده : گِرگ مک کیون
کتاب اصلگرایی (essentialism) با عنوان فرعی اصل را بچسبید و فرع را رها کنید نوشتهی گرگ مک کیون اولین بار در سال 2014 منتشر شد.
این کتاب در دستهی کتابهای روانشناسی با موضوع انتخاب و تصمیمگیری قرار دارد. نویسنده در این کتاب اصلگرایی را حذف چیزهای غیرضروری در زندگی معرفی میکند.
بسیاری از ما بیشتر وقت و انرژی خود را صرف انجام کارهایی میکنیم که نبودن و انجام ندادنشان تاثیری در کیفیت زندگیمان ندارد.
ممکن است بارها به دلیل اینکه قدرت نه گفتن نداشتهاید، خواستهی دیگران را انجام داده باشید و بعد از مدتی احساس کنید که چقدر کارهای عقب ماندهی مهم دارید.
گرگ مک کیون در این کتاب 20 اصل مهم را که میتوان با بهرهگیری از آنها کمد شلختهی زندگی را مرتب کرد، ارائه میدهد.
او توضیح میدهد که: «اصلگرایی چگونگی انجام کارهای بیشتر نیست، بلکه به معنای انجام کارهای درست است. به معنای انجام کارهای کمتر فقط محض کمتر بودنشان هم نیست. بدین معناست که برای فعالیت در بالاترین سطح اثربخشیمان تا میتوانیم عاقلانه زمان و انرژیمان را فقط روی انجام کارهای ضروری سرمایهگذاری کنیم. اصلگرایی یعنی خلق سیستمی برای رسیدگی به کمد زندگیمان. اصلگرایی فرآیندی نیست که مثل مرتب کردن کمد، یکبار در سال، یکبار در ماه یا حتی یکبار در هفته زیر بارش برویم. اصلگرایی نظمی است که همیشه وقتی قرار است دربارهی بله گفتن یا مؤدبانه نه گفتن تصمیم بگیریم، از آن استفاده میکنیم».
شما بعد از خواندن این کتاب قادر خواهید بود از میان انبوهی از کارها و هدفها، اولویت مهم خود را انتخاب کنید و زمان و انرژی خود را برای آن سرمایهگذاری کنید.
برای خواندن خلاصه ای جذاب از این کتاب کلیک کنید.
کتاب پاسخ
نویسنده : جان اساراف و موری اسمیت
کتاب پاسخ به موضوعهای متعدد و متنوعی میپردازد.
در طول این کتاب، دربارهی همهچیز یاد خواهید گرفت: از راههایی ساده برای تغییرِ جهتِ نیروی مغزتان و اینکه چگونه میتوان از قوانین عمومی جهان برای موفقیت در کسبوکار استفاده کرد گرفته، تا ساختن یک پیام بازاریابی کوبنده بر اساس ارزش منحصربهفرد شرکتتان.
سه سؤال ضروری را یاد خواهید گرفت که باعث ایجاد رشد درآمد کسبوکارتان هستند.
یاد خواهید گرفت که مشتری آرمانیتان چه خصوصیاتی دارد و از بین صدها فعالیت تجاری، کدام فعالیتهای حیاتی است که بههیچوجه نمیتوانید ندیده بگیریدشان.
همهی پاسخهایی که پاسخ را تشکیل میدهد، برگرفته از صدها مصاحبه با دانشمندان، فروشندگان، رهبران تجاری و مولتیمیلیونرهاست.
همچنین از تجربههای خودِ ما در کار کردن با هزاران مُراجع و همچنین کسبوکارهای خودمان ریشه گرفته است.
پاسخ دراینباره است که مالکیت زندگی و کسبوکارتان را به دست بگیرید. به شما نشان خواهیم داد که چگونه کسبوکار رؤیاییتان را از درون بسازید و چگونه تصویری با نهایت وضوح و اطمینان درون خود ایجاد کنید.
و بعد چگونه با دنبال کردن راهکارهای آزمایششده و مطمئن، آن کسبوکار را به راه اندازید و درآمدش را هر قدر که میخواهید افزایش دهید.
برای خواندن خلاصه ای جذاب از این کتاب کلیک کنید.
کتاب صفر به یک
نویسنده : پیتر تیل
کتاب از صفر به یک اثر پیتر تیل کارآفرین موفق و یکی از سرمایهگذاران فیس بوک است.
ایده اصلی این کتاب تمرکز بر این نکته در دنیای کسبوکار است که خلق چیزی جدید اتفاق بیفتد، نه تکرار ایدههای قبلی و اجرا شده. با این کار کسبوکار مورد نظر از ۰ به سمت ۱ حرکت میکند.
درحالیکه تقلید از کارها و ایدههای دیگران کسبوکار را از یک به نقطه ی دیگری می برد. به عقیدهی پیتر تیل در استارتاپ ها حرکت باید از صفر به یک اتفاق بیفتد تا ارزش ایجاد شود و کسبوکاری ارزشمند و قابل پیشرفت بهوجود بیاید.
این کتاب می گوید برای موفقیت در یک استارتاپ باید یک فرآورده ی انحصاری داشته باشید که در آینده بتواند سود تولید کند.
در متن این کتاب به واژه ی مونوپولی monopoly به مفهوم یک کالا یا خدمت انحصاری تاکید زیادی شده است.
کتاب با این مفهوم آغاز میشود که چرا داشتن کالا یا محصول انحصاری تا این حد حساس و دارای اهمیت است.
برای خواندن خلاصه ای جذاب از این کتاب کلیک کنید.
هیچ کس نمیتواند شما را نادیده بگیرد
نویسنده : کال نیوپورت
کتاب هیچ کس نمیتواند شما را نادیده بگیرد ، اثر دیگری از کال نیوپورت، نویسنده کتاب معروف “کار عمیق” است.
ایده اصلی این کتاب، همانطور که کال نیوپورت در مقدمه کتاب به آن اشاره میکند، این سؤال ساده است که “چرا برخی از افراد عاشق کاری که میکنند هستند و برخی دیگر نه؟”
این سؤال در تابستان سال 2010، زمانیکه کال نیوپورت دانشجوی پست دکتری در دانشگاه MIT بوده و در حال تصمیمگیری برای انتخاب موقعیت شغلی خود به عنوان یک استاد دانشگاه بود، برای وی مطرح شد.
برای یافتن پاسخی برای سؤال خود، تحقیقات و مطالعات گستردهای انجام داد و یافتههای تحقیقات خود را در این کتاب مستند کرده است.
نتایج تحقیقات کال دیپورت که در بخش اول به آن اشاره شده است، این است که توصیه متداول و رایج “علاقهات را دنبال کن” را برای موفقیت حرفهای چندان صحیح نیست.
در ادامه کتاب در 3 بخش، به این میپردازد که اگر دنبال کردن علاقه اولیه تأثیر زیادی در موفقیت حرفهای و احساس لذت از کاری که انجام میدهیم، ندارد، پس چه چیزی مهم است؟ کال نیوپورت 4 بخش کتاب را در قالب 4 قانون مطرح میکند.
برای خواندن خلاصه ای جذاب از این کتاب کلیک کنید.
لازم نیست خیلی پای صحبت های ری کراک بنشینید تا بفهمید که سرگذشت مک دونالد ، فقط به مراحل اولیه راه اندازی معروفترین محصول شرکت مک دونالد اشاره نمی کند.
عنوان زندگی نامه ری کراک این حقیقت را یادآور می شود که آقای کراک بیش از ۳۰ سال شاگردی کرده است، چه زمانی که برای دیگران فروشندگی می کرده یا مدیر فروش بوده و چه در دوران بعدی که تجارت کوچک خودش را آغاز کرده است.
بزرگترین فرصت زندگی او در سال ۱۹۵۴ یعنی در ۵۲ سالگی حاصل شد؛ دوره ای که اغلب مدیران جوان در آن سنین به فکر روزهای خوش بازنشستگی هستند.
سخت کار کردن و سرمایه گذاری روی زمان، انرژی و دارایی را هم یادآور می شود که همگی لازمه نیل به جایگاه والا و کنونی مک دونالد در حوزه فست فود و صنعتی دارای شعب مختلف است.
علی رغم اینکه تاریخچه و سرگذشت مک دونالد به خودی خود بسیار جذاب است، اما این تاریخچه تجاری فقط یک وجه از کتاب سرگذشت مک دونالد را شامل می شود.
کارهایی که مک دونالد تحت رهبری ری کراک پایه گذاری و تکمیل کرد، صنعت خدمات غذایی را دگرگون کرد.
عادت های غذایی در سراسر جهان را تغییر داد و انتظارت مشتریان را بالا برد. امروزه چه کسی در میان ما می تواند سرویس رسانی آهسته، غذاهای گران قیمت، سیب زمینی سرخ کرده خیس، یا غیر بهداشتی یک غذاخوری را تحمل کند؟
کتاب سرگذشت مک دونالد ری کراک نه تنها شرح حال جذابی است، بلکه به تازگی وارد واحد دروس عمومی دانشجویان بازرگانی آمریکا شده است.
برای خواندن خلاصه ای جذاب از این کتاب کلیک کنید.
کتاب روانشناسی تصویر ذهنی
نویسنده : ماکسول مالتز
کتاب روانشناسی تصویر ذهنی که با القاب متعددی مثل سایبرنتیک روان و یا سایکو سایبرنتیک جدید و …هم در ایران چاپ شده
برنامه خودیاری است که زندگی میلیونها نفر را نجات داده است.
از سالهای 1960 که اولین کتاب سایبرنتیک روان نوشته دکتر ماکسول مالتز منتشر گردید تا سال 2000 بیش از سی میلیون نسخه فروش داشته است.
امروزه روانشناسان، مدیران، ورزشکاران، دانشجویان سرشناس و موفق، افراد را به خواندن روشهای دکتر مالتز توصیه مینمایند.
به کارگیری روشهای سایبرنتیک روان برای هر هدفی که دارید اعم از کاهش وزن موفقیت شغلی یا تحصیلی، غلبه بر احساسات منفی بر اثر شکست، یا حتی تغییرات قابل توجه در شخصیت مفید و کارآمد هستند.
کتاب هنر ظريف بيخيالي
نویسنده : مارک منسون
مارک منسون در کتاب هنر ظریف اهمیت ندادن: رویکردی نامتعارف به خوب زندگی کردن که یکی از پرفروشترین عناوین نیویورکتایمز به شمار میآید،
به شما میگوید یاد بگیرید که در زندگی روی چیزهای مهم تمرکز کنید. باقی چیزها به جهنم!
ما در زمانهای پر از فرصت زندگی میکنیم. چه بخواهیم یک شغل انتخاب کنیم، یا شریک یا منبع خبری، انبوهی از گزینهها پیش روی ماست.
پس چرا زندگی فقط خوشی نیست؟ چرا بسیاری از ما احساس نارضایتی و استرس داریم؟ هر چه باشد ما باید هر چه میخواهیم داشته باشیم.
خب، دلیلش این است که ما سعی میکنیم همهی کارها را با هم انجام دهیم. به قدری گزینههای زیادی پیش روی خودمان داریم که دائماً در نهایت روی گزینهها و فرصتهای مختلف تمرکز میکنیم.
به طور خلاصه ما خود را وقف چیزهای خیلی زیادی میکنیم و خودمان را خسته میکنیم. پس در عوض چه میتوان کرد؟
همانطور که این اشارات کوتاه نشان میدهند، لازم است بفهمیم چه چیزی برای ما مهم است و روی انجام آن تمرکز کنیم. و باقی چیزها چطور؟
نباید ذرهای به آنها اهمیت دهیم! این نکات به شما کمک خواهند کرد چیزهایی را پیدا کنید که به اندازهی کافی برایتان اهمیت دارند تا به آنها بپردازید.
با خواندن این نکات شما خواهید فهمید چرا نباید خودتان را با متالیکا مقایسه کنید؛ انتقاد از خود رمز بر حق بودن است؛ و چرا مرگ باید برای همهی ما نقطهی پایان باشد.
کتاب دستیابی به موفقیت در تبلیغات
نویسنده : اوژن شوارتز
در دستان یک متخصص ، تبلیغات کلیدی است که یک کسب و کار را از فروش صفر به سود غیر قابل تصور می رساند. اوژن شوارتز تمام مراحل یک تبلیغ خوب را از نوشتن عنوان تا انتهای اجرای آن در اختیارتان قرار میدهد.
موفقیت در تبلیغات شدیداً به عوامل احساسی افراد در هنگام خرید و نحوه تأثیرگذاری تبلیغات و آگهی تبلیغاتی بر روی آنها نسخه بستگی دارد.
این کتاب به این دلیل در بین کتاب های برتر کارآفرینی و کسب و کار در طول تاریخ قرار گرفته اهمیت تبلیغات در موفقیت کسب و کار را به شما گوشزد کند.
همیشه این نکته را در آویزه گوشتان داشته باشید فروش چراغ کسب و کارتان را روشن نگه میدارد و تبلیغات افراد را به مشتری و مشتری را به خریدار و خریدار را به فروش تبدیل خواهد کرد.
پس بدون شک اهمیت آن فوق العاده در موفقیت کسب و کار فوق العاده زیاد است.
کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر
نویسنده :دن اریلی
کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر (ترجمه کتاب Predictably Irrational) نوشتهی دن آریلی (Dan Ariely) یکیاز پرفروشترین کتابهای نیویورک تایمز است که درباره مسائل مالی و اقتصادی سخن میگوید. نویسنده آن، دن آریلی، یکیاز برجستهترین اقتصاددانان رفتاری محسوب میشود.
دن آریلی در کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر به موضوعی پرداخته که شاید کمتر کسی تاکنون به آن توجه کرده باشد.
نویسنده قصد داشته با این کتاب به خریدهای نابخردانهای بپردازد که در زندگی همهی ما وجود دارد.
چرا هنگامیکه بهقصد خرید یک تلویزیون ۴۲ اینچ به فروشگاه مراجعه میکنیم، با یک تلویزیون ۶۵ اینچ و یک سیستم صوتی از فروشگاه خارج میشویم؛ درصورتیکه هیچکدام از این دو دستگاه با نیازمان تناسب ندارند.
بیشتر ما فکر میکنیم نگاه عاقلانهای به مسائل داریم و عاقلانه هم عمل میکنیم.
اولین چیزی که از خواندن این کتاب میفهمیم این است که رفتار ما گاهی هیچ شباهتی به یک رفتار عاقلانه ندارد!
این کتاب پر از مثالهایی است که نشان میدهد ما با اینهمه ادعای بلوغ فکری چقدر ساده، روزمره و تکراری در تلههای تبلیغاتی و ذهنی میافتیم.
تلههایی مثل تخفیفدار کردن یک جنس گران، یا استفاده از محصولات رایگانی که بی هزینه هم نیستند.
کتاب فرمول ده برابری بازاریابی
نویسنده : گرت مون
از آنجا که تولید محتوا و بازاریابی محتوایی با سرعت زیادی در حال سرازیر شدن در فضاهای آنلاین است.
اکنون مشاغل بیش از هر زمان دیگری به دنبال راه هایی برای ایجاد محتوای برجسته هستند. فرمول بازاریابی 10x یکی از بهترین کتابهای استراتژی کسب و کار است که برای بازاریابی محتوا پیدا خواهید کرد.
در این کتاب ، گرت مون به شما می آموزد که چطور با ایجاد محتوای برتر خودتان را از رقبا متمایز کنید.
این کتاب یک لقمه آماده نیست بلکه راهنمایی شما در مسیر تولید محتواست و این باور را را رد می کند که شما برای ایجاد محتوای بسیار جذاب به بودجه زیادی نیاز دارید.
این کتابی است که استراتژی بازاریابی شما را به سطح بالاتری می رساند.
کتاب جادوی فکر بزرگ
نویسنده : دکتر دیوید شوارتز
کتاب «جادوی فکر بزرگ» نوشتهی دکتر د.شوارتز، یکی از برترین کتب روانشناسی و موفقیت در زندگی است.
در این کتاب دهها فکر، شیوه و اصل سودمند و منطقی مییابید که به شما توانایی میدهند تا نیروی عظیم فکر بزرگ را به کار گیرید؛ تا موفقیت، شادکامی و رضایتی را که بسیار دوست دارید، برای خود کسب کنید.
این کتاب ثابت میکند که نوع خاصی از تفکر در حکم برگ برندهای است که در اختیار شما قرار میدهد. طرز تفکری که هوش شما را هدایت میکند بسیار مهم تر از میزان هوش شماست.
جادوی فکر بزرگ نشان میدهد چرا باور داشتن خود، کلید موفقیت است اگر من باور کنم که میتوانم کاری را انجام دهم قطعا مهارت و انرژی لازم را بدست می آورم. باور در عصر حاضر میتواند کارهایی عظیمتر از جابجایی کوه را انجام دهد.
در تمام فصلهای این کتاب، دهها نظریه علمی و عملی، تکنیک و قاعده کلی وجود دارد که به شما امکان میدهد نیروی عظیم بزرگ اندیشی را در خود تقویت کنید. در سایه چنین قدرتی، موفقیت، شادکامی و خشنودی را که همیشه در جستجوی آن بودهاید، به دست میآورید.
کتاب استاد بازاریابی محتوایی
نویسنده : پاملا ویلسون
در کتاب استاد بازاریابی محتوای ، پاملا ویلسون خواننده را گام به گام با بازاریابی محتوایی آشنا می کند تا اسرار ایجاد محتوای آنلاین را به عنوان یک ابزار بازاریابی بسیار کارآمد و یکی از مدل های تجاری آنلاین محبوب حال حاضر به شما معرفی کند.
پاملا ویلسون در این راهنمای جذاب و کاربردی از تجربه 30+ سال بازاریابی و تولید محتوا استفاده می کند.
این کتاب با داشتن چک لیست ها و راهکارهایی برای گرفتن نتیجه فوری ، اجرای آن را آسان می کند. نوشتار آنقدر ساده و دوستانه است که ترس از نوشتن مطالب شما را از بین می برد.
ویلسون می آموزد که چگونه محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطبان شما بسیار مفید و جذاب باشد.
پس از خواندن این کتاب ،یک راهکار ساده برای ایجاد محتوا و مطالب خود خواهید داشت و هرگز با یک صفحه خالی شروع نمی کنید.
کتاب با چرا شروع کنید
نویسنده : سایمون سینک
تابهحال از خود پرسیدهاید که چرا بعضی از شرکتها و کسبوکارها موفقتر هستند و از آن این موفقیت برای آنها مدام تکرار میشود؟
این سوالی است که برای سایمون سینک، نویسنده، سخنران انگیزشی و مشاور بازاریابی نیز پیش آمده بود.
در دنیای کسبوکار اهمیتی ندارد که چهکاری انجام میدهید بلکه اینکه چرا آن کار را انجام میدهید از اهمیت برخوردار است.
سینک در کتاب با چرا شروع کنید (یا رهبر الهم بخش کسب و کار خود باشیم) که در سال 2009 پس از انتشار در لیست پرفروشترین کتابها قرار گرفت به بیان اینکه چرا و چگونه رهبران بزرگ و موفق کاملا بالعکس سایرین هستند میپردازد.
این افراد ابتدا با مشخص کردن چرایی بخصوص خود، هدف را تعیین کرده و با الهامبخشی به افراد گروه خود به سمت دستیابی به موفقیت حرکت میکنند.
«با چرا شروع کنید» کتابی است که نشان میدهد رهبران قدرتمند چطور با مطرحکردن سؤال درست، دیگران را به عمل وامیدارند و الهامبخش افراد میشوند.
ازنظر نویسندهی کتاب، تفاوتی اساسی میان رهبران عادی و انگیزهبخش وجود دارد: آنها همواره با چرا شروع میکنند، نه با چه چیز.
سایمون سینک در کتاب خود با عنوان «با چرا شروع کنید» به مدیران کسبوکارها الهامبخشی و تأثیرگذاری را میآموزد و از دلایل موفقیت رهبران مطرح دنیا مثل استیو جابز سخن میگوید.
او در سراسر کتاب بر این نکته تأکید میکند: «چیزی که مردم میخرند، چرایی کار شما است، نه آن کاری که میکنید».
همچنین توضیح میدهد چرا این سؤال واقعا کارساز است و رهبران مشتاق و رؤیاپرداز چطور میتوانند با پاسخ مناسب به همین پرسش، مسیر کاری موفقی برای خود بسازند.
کتاب تبلیغات ظالمانه ای که به طرز خشمگینانه ای موفقیت آمیز است
نویسنده : بیل گلیزر
مناسب برای 99٪ صاحبان مشاغل کوچک که از نتایج حاصل از تبلیغات فعلی خود راضی نیستند
این کتاب روش های استاندارد تبلیغات را به چالش می کشد و یک رویکرد جدید جسورانه را معرفی می کند.
بیل گلیزر از مثالهای واقعی استفاده می کند تا نشان دهد چگونه تفکر مستقل و مبتکرانه می تواند یک تجارت را دگرگون کند.
این کتاب در مسیر افزایش سود و در عین حال پشتیبانی از مشتری است که با پیام های تبلیغاتی شما روبرو شده است.
و یک دستورالعمل های تبلیغات مادام العمر را ارائه می دهد و به عنوان یک کتاب مرجع عمل می کند.
شخصیت جسور و پرتحرک گلایزر ، خواندن کتاب را به یاد ماندنی و سرگرم کننده می کند.
کتاب راحت بگویید نه!
نویسنده : ویلیام یوری
مهارت نه گفتن در ابتدا شاید توهین و بیاحترامی بهحساب بیاید ولی این توانایی به شما کمک میکند تا درستتر و دقیقتر برنامهریزی کنید.
یکی از دغدغههای افراد هنگام نه گفتن رنجاندن و ناراحت کردن دیگران است ولی همهی ما باید یاد بگیریم در بسیاری از مواقع نه گفتن به نفع دو طرف است.
زمانی که شما برنامهی کاری مشخصی دارید و نمیتوانید وقتی برای پروژهی جدید بگذارید حتماً باید به کارفرما و همکارتان و شاید دوستانتان نه بگویید. توانایی نه گفتن به شما آموزش میدهد با دقت بیشتری بله بگویید؛ دراینباره «ویلیام یوری» در کتاب «راحت بگویید نه» میگوید: «نه، یک کلمهی استراتژیک است…
نه گفتن، یک جریان انسانی است که در خانه، محیط کار و دنیا با آن مواجه خواهیدشد.
در مواقع ضروری باید این توانایی را داشته باشید که بگویید نه. ممکن است نه گفتن، بحث برانگیز باشد، اما نه مثبت راه را برایتان هموار میسازد؛ زیرا که بدون خدشهدار کردن روابطتان به شما کمک میکند تا محکم روی پاهای خود بایستید.
هر چه بیشتر با این جریان آشنا شوید، گفتن نه مثبت به عادت دوم شما تبدیل خواهدشد.پس از تسلط بر گفتن نه مثبت، بهترین شرایط را برای خود مهیا خواهید ساخت. آزادانه قادر خواهید بود که خودتان باشید و به کارهای دلخواهتان بپردازید.
کتاب هرگز سازش نکنید
نویسنده :کریس واس
شاید تابهحال کنجکاو شده باشید که پلیس چطور با مذاکره، خشنترین و بدترین آدمها را وادار به رها کردن گروگانها میکند.
ممکن است فکر کنید که دانستن در مورد مذاکره با گروگانگیرها به چه درد زندگی شما میخورد؟
همیشه به یاد داشتهباشید که زندگی، یک مذاکره است. اکثر تعاملاتی که ما در محل کار و در خانه داریم، مذاکراتی هستند که در یک میل ساده خلاصه میشوند: «من میخواهم!»
مذاکره دارای دو نقش متمایز و حیاتی در زندگی و کسبوکار است: جمعآوری اطلاعات و تأثیر بر رفتار، که شامل هرگونه تعاملی میشود که یکی از طرفین چیزی از دیگری میخواهد. کار، امور مالی، شهرت، زندگی عاشقانه، حتی سرنوشت بچههای شما؛ گاهی تمام اینها منوط به توانایی شما در مذاکره است.
در کتاب «هرگز سازش نکنید» اثر کریس واس که یکی از بهترین کتابهای کسب و کار ۲۰۱۶ شده است، فراخواهید گرفت که مذاکره چیزی جز ارتباط با نتایج نیست. خواستههای شما تماماً به بدستآوردن چیزی که از دیگران میخواهید مربوط میشود. در همه روابط، مناقشه بین دو طرف اجتنابناپذیر است؛ بنابراین مفید و حتی حیاتی است که بدانید چگونه بدون تحمل هرگونه آسیبی، برای بدست آوردن آنچه که میخواهید، وارد این مناقشه شوید.
کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم
نویسنده : اسکات آدامز
اسکات آدامزدر کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم، به شما خواهد گفت در مسیری که در آن قدم برمیدارید، فاصلهتان تا موفقیت چقدر است. به این ترتیب خواهید توانست تصمیمات پیچیده زندگی را قدری سادهتر کنید.
آرزوی او این بود که در این کتاب یک فرمول صد در صدی نتیجه بخش ارائه کند؛ اما متأسفانه قرار نیست زندگی این قدر ساده باشد، از این رو فقط مدلی را تعریف میکند که میتوانید شیوه کنونی زندگیتان را با آن مقایسه کنید.
حدس میزنیم انتخاب نهایی شما ترکیبی باشد از مدل کنونیتان به اضافه بخشی از گفتههای این کتاب. باید به کمک سعی و خطا، تجربه کردن و تشخیص الگوها، شناختی وسیعتر پیدا کنید و بهترین راه را برای اداره زندگیتان انتخاب کنید.
اگر از یک میلیاردر راز موفقیتش را بپرسید، احتمالا علاقه و اشتیاقش را دخیل میداند، چون با این جواب میتواند ما را به فکر بیندازد و اظهار فروتنی کند؛
اما میدانم اگر کمی بیشتر پرس و جو کنید به شما خواهد گفت که عوامل زیادی همچون خواستن، شانس، سخت کوشی، عزم قوی، هوش بالا و پذیرفتن خطر به او کمک کرده است.
در کلهتان فرو کنید که هدفها از آن بازندهها و سیستمها از آن برندهها هستند. آنهایی که به نظر خوش شانس هستند، در واقع پایبند به روشی هستند که شانس آن را راحت پیدا میکند.
کتاب قاطع
نویسنده : چیپ هیث و دَن هیث
چطور تصمیمات بهتری در زندگی شخصی و حرفهایمان بگیریم؟
تمام موفقیت از کیفیت تصمیماتی که میگیریم و میزان شانس و اقبالی که داریم حاصل میشود.
طبیعتا تسلطی بر عامل شانس نداریم اما میتوانیم شیوه تصمیمگیریمان را کنترل کنیم. این جمله گفته برادران هیث در کتاب خود به نام «قاطع» است.
این کتاب که حاصل مطالعات و تحقیقات فراوان و درعین حال تخصصی است، حاوی استراتژیهایی نو و کاربردی با هدف ارتقای سطح تصمیمگیری افراد و روشهایی برای اجتناب از تفکر و تصمیم گیری غیر منطقی است.
همچنین نویسندگان در این کتاب، در ۴ قدم خوانندگان را به سمت اتخاذ تصمیمهایی واضح و منطقیتر در تمام جوانب زندگی هدایت میکنند. چون همانطور که میدانید، اتخاذ تصمیم درست در زمان درست است که تفاوت بین شکست و پیروزی را مشخص میکند.
در کتاب قاطع، چیپ و دن هیث، نویسندگان کتاب پرفروش “کلید را بزن” و “ایده عالی مستدام” مشکل چگونگی غلبه به تعصب های طبیعی ذهن رو مطرح می کنن و میگن که چطور در مورد کار، زندگی، شرکت و شغل خود تصمیم های عاقلانه تر و بهتری بگیریم.
وقتی نوبت به تصمیم گیری می رسه، ذهن ما شبیه به یه ابزار موسیقی معیوب عمل می کنه. ولی با در نظر گرفتن این که ما به طور بیولوژیکی بعضی وقت ها احمقانه و غیرمنطقی عمل می کنیم، چطور می تونیم بهتر عمل کنیم؟
تعدادی از کتاب های پر فروش بررسی کردن که پروسه ی تصمیم گیری ما تا چه اندازه می تونه منطقی باشه. ولی آگاه بودن از یه تعصب و گرایش برای اصلاح اون کافی نیست. همونطور که اگه شما بدونین نابینا هستین، به دیدن شما کمکی نمی کنه. در کتاب قاطع، برادران هیث با استفاده از بررسی ها، داستان ها و تحقیقات وسیع، ابزار کاربردی ای رو ارائه می کنن تا به شکل واضح تری در مورد گزینه های خود فکر کنیم و تصمیم گیری خود رو چه در کار و چه در زندگی بهبود ببخشیم.
کتاب پیروزی بزرگ
نویسنده : اسکات آدامز
پیروزی در جهانی که واقعیت ها آنقدرها هم اهمیت ندارد.
نگاهی بی پروا به استراتژی هایی که دونالد ترامپ برای ترغیب رای دهندگان به انتخاب نامتعارف ترین نامزد تاریخ ریاست جمهوری استفاده کرد و اینکه هر کسی چگونه می تواند روش های او را برای موفقیت در برابر شانس های طولانی بیاموزد.
کتاب بازاریابی مستقیم
نویسنده : دن کندی
دن کندی یک کارآفرین زنجیره ای است که از طریق بازاریابی پاسخ مستقیم چندین کسب و کار ایجاد کرده است.
وی در این کتاب اسراری را که در ایجاد کمپین های غیرمجاز و مستقیم به کار برده است ، فاش می کند و به شما نشان می دهد که چگونه آنها را در هر مشاغل به کار بگیرید.
کندی بهترین کتاب های مشاغل کوچک را برای کمک به کارآفرینان برای افزایش روند فروش خود نوشته است.
کتاب موفقیت در فروش
نویسنده : دن کندی
فروشنده مالتی میلیونر آقای دن کندی، نشان میدهد که چگونه محصول یا خدمت خود را به مشتریهای سختگیر بفروشید.
او در این کتاب «موفقیت در فروش» تکنیکهای موثر فروش مانند استفاده از توصیهنامههای مشتریان راضی و ارائه محصولات رایگان هنگام فروش را پوشش میدهد.
او تاکید خاصی میکند که به مشتریان خود واقعا گوش کنید، چون، چه مستقیم و چه غیر مستقیم آنها به شما خواهند گفت که چه میخواهند.