راه های جذب مشتری در مغازه و آکادمی مشاغل
دلیل اصلی که راه های جذب مشتری در مغازه به موضوع این مقاله تبدیل شده این بوده که جزو یکی از سوالات پرتکرار ما تو سایت و اینستاگرام آکادمی مشاغل بوده که با عبور از تعداد لایک های رای گیری مون , لازم دانستیم اطلاعات بیشتری در موردش در اختیارتون قرار بدیم پس اگه شما هم سوالات زیر رو دارید , این مقاله مناسب شماست.
- راه های جذب مشتری در مغازه چیست؟
- مهمترین تکنیک های جذب مشتری در مغازه چیست؟
- تکینیک های افزایش فروش و جذب مشتری در مغازه چیست؟
- و …
تکنیک های افزایش فروش و جذب مشتری در مغازه چیست؟
امروزه با وجود تمامی تحولات در حوزهی کسب و کار فروشگاهها اما هنوز هم خرده فروشی و مغازه داری یکی از پررنگترین شیوههای کسب و کاری در ایران است و به دلیل درآمد مناسب مشاغل مغازه داری و آینده خوب آنها همواره افراد زیادی به سراغ راه اندازی مغازه خود خواهند رفت.
اما یکی از مسائلی که احتمالاً شما هم در مغازه داری با آنها روبرو خواهید شد راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری در مغازه است، چرا که همهی ما دوست داریم که مغازهای پرفروش و سودآور داشته باشیم و بتوانیم کسب و کار خودمان را رشد دهیم به همین جهت نیاز به راهکارهایی برای جذب هر چه بیشتر مشتریان خود و افزایش فروش داریم.
در دنیای امروز بخصوص پس از همهگیری کرونا، ما شاهد افزایش فروش کسب و کارهای خرد و مغازهها در سراسر جهان بودیم، چرا که همواره خریدهای حضوری تجربه لمس کالا و حس خوب خرید را نسبت به خرید آنلاین به ما خواهد داد.
مهمترین راهکارها برای جذب مشتری در مغازه چیست؟
مراحل فروش خود را بررسی کنید
در گام اول بهتر است که از خودمان بپرسیم که نقاط ضعفمان در جذب مشتری در مغازه و فروش چیست؟ گاهی ممکن است ضعفهای شما در جذب مشتری در مغازه و یا فرایند فروش برای شما ناملموس باشد به همین خاطر بهتر است از دید مشتریان نگاه کنید و یا از آنها بپرسید تا فرآیند فروش خود را از تامین کالاها، بازاریابی، نیروی کار و … بررسی کنید و به دنبال برطرف سازی نقاط ضعف کسب و کارتان باشید.
از طراحی جذاب در مغازه خود استفاده کنید
طراحی در مغازه میتواند به عامل مهمی برای جذب مشتری تبدیل شود و مشتریان بالقوه شما را به داخل مغازه بکشاند. خوشبختانه امروزه معماران طراحی داخلی در کشور دید خوبی از طراحی فروشگاهها دارند و میتوانند به شما برای رسیدن به یک طراحی جذاب کمک کنند.
همواره به یاد داشته باشید که در طراحی فضای فروشگاه خود طراحی نور را فراموش نکنید. نور فروشگاه باید علاوه بر روشنایی کامل مغازه و ویترین ها، خیره کننده و آزاردهنده نباشد و مشتری در فضای موجود احساس راحتی داشته باشد.
بازاریابی حسی را ایجاد کنید
بازاریابی حسی شاید از جمله واژههای جدیدی باشد که شما در بازاریابی با آن مواجه شدهاید. ما در بازاریابی حسی تلاش میکنیم که هر پنج حواس مشتریان خود را فعال کنیم تا بتوانیم یک فضای چند حسی لذتبخش را برای مشتریان خود ایجاد کنیم و در نهایت به افزایش فروش خود کمک کنیم.
شاید جالب باشد بدانید که بازاریابی حسی در دنیا توانسته بیش از 10 درصد به افزایش فروش کمک کند.
تجربه شخصی خود را در اختیار مشتریان قرار دهید
بسیاری از مشتریان دوست دارند تجربه شخصی استفاده کنندگان قبلی محصولات را بدانند و سپس تصمیم به خرید گیرند، پس شما به عنوان فروشنده سعی کنید که با بیان تجارب شخصی خود و یا سایر مشتریان در استفاده از محصولات، ارتباط خوبی را با مشتریان خود برقرار کنید.
البته در ارائه تجربه شخصی خود سعی کنید صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهید نه الزاماً فروش را!
چرا که مشتریان شما زمانی که به سراغ مقایسه چند برند متفاوت میآیند انتظار بررسی تمامی مزایا و معایب آن را دارند به همین جهت سعی کنید با ارائه اطلاعات مفید و حقیقی، اعتماد مشتریان را بدست آورید.
مغازه خود را به یک فروشگاه چند منظوره تبدیل کنید
امروزه بسیاری از مغازه ها به سوی تبدیل شدن به فروشگاههای چند منظوره هستند تا بتوانند مرز بین خرید و استفاده از غذا و نوشیدنی و … را بشکند و خرید را برای مشتریان تبدیل به یک تفریح کنند.
در واقع در دنیای امروز ما برای جذب مشتری در مغازه باید به کسب و کار خود به دیدی بیش از یک مغازه خردهفروشی سنتی نگاه کنیم.
با صاحبین کسب و کارهای موفق معاشرت کنید
شاید شنیدن این نکته به عنوان راهکاری برای جذب مشتری در مغازه کمی عجیب به نظر برسد اما بدانید که اگر با پنج نفر از صاحبین کسب و کارهای موفق معاشرت کنید شما نفر ششم خواهید شد اما اگر با پنج نفر از صاحبین کسب و کارهای شکست خورده معاشرت میکنید احتمالاً شما نیز نفر ششم آنها خواهید شد.
چرا که ایجاد احساس امید و انگیزه میتواند مهمترین محرک شما برای ارتقای کسب و کارتان باشد.
فروشگاه خود را اینستاگرامی کنید
اینستاگرام به عنوان محبوبترین شبکه اجتماعی حال حاضر دنیا یک فرصت مناسب برای معرفی فروشگاه خود به مردم منطقه خودتان است و میتوانید با کمی خلاقیت محصولات جدید و بروز خودتان را به مشتریان معرفی کنید و باعث افزایش ارتباطات با مشتریان خود شوید.
مغازه خود را در برنامههای مسیریابی ثبت کنید
امروزه بسیاری از افراد بخصوص در شهرهای بزرگ و یا مناطق توریستی از طریق برنامههای مسیریابی به فروشگاههای مدنظر خودشان دسترسی خواهند یافت به همین دلیل حضور شما در این برنامههای مسیریابی میتواند باعث افزایش مشتریان شما گردد.
بهترین مشاغل مغازه داری در میان شغل های ایرانی
بررسی بهترین مشاغل مغازه داری با عینک های مختلف ( جهت گیری های مختلف ) مسلماً نتایج متفاوتی هم می تونه داشته باشه.
ما تو آکادمی مشاغل به دلیل اینکه اطلاعات تمام رسته های شغلی رو در اختیارتون قرار میدیم , قرارِ بهترین مشاغل مغازه داری رو کامل تر و از نگاه تمامی مشاغل خدماتی باهاتون در میان بذاریم , پس بریم سراغ بررسی مغازه داری و مشاغل خدماتی …
بررسی مغازه داری و مشاغل خدماتی
رسته شغلی بعدی شغل های خدماتی است. کسب و کارهای خدماتی جزو پر تقاضا ترین و تاثیرگذارترین مشاغل در بازار ایران هستند. دلیل اهمیت رو هم تو این مقاله ( خدمات در ایران ) توضیح دادیم. پس مسلماً بررسی مشاغل مغازه داری در میان شغل های خدماتی می توانند ایده های جذابی را در اختیار ما قرار دهد.
ولی قبل از بررسی ایده های پولساز خدماتی شاید لازم باشد جواب این سوال را هم بدانیم که آیا شما مناسب کار خدماتی هستید یا نه؟ ما این سوال را در مقاله به عنوان (شغل های خدماتی مناسب چه افرادی است ؟) بررسی کردیم که حتماً بهتون تو تصمیم گیری کمک میکنه.
اما اگر نسبت به شغل های خدماتی علاقمند هستید و همیشه دنبال یک ایده خدماتی یا مغازه داری مناسب خودتون می گشتید در ادامه چند مورد از بهترین کسب و کارها در حوزه خدمات رو باهاتون به اشتراک گذاشتم , میتونید کلیک کنید و اطلاعات کامل اون ها رو ببینید.
همچنین اگه دوست داشتید لیست کامل مشاغل خدماتی را هم ببینید می توانید بر روی دکمه لیست کامل خدماتی ها کلیک کنید.
جدیدترین مشاغل خدماتی
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
10 پیشنهاد ویژه برای مغازه داری در ایران
حالا که مغازه داری در تمام رسته های شغلی ایران بررسی کردیم , شاید مقایسه و انتخاب قدری براتون سخت باشه.
اولین پیشنهاد من اینه: اگه واقعا نمیدونی کدوم شغل مناسبت هستش و تو انتخاب شغل به کمک نیاز داری , من تجربه خودم رو تو این جا ( انتخاب شغل طلایی ) باهاتون به اشتراک گذاشتم که میتونه بهتون کمک کنه
و اما پیشنهاد دوم: راه حل دوم من , بررسی این ( Top 10 ) یا همون ده تا پیشنهاد ویژه برای مغازه داری هستش.
1. لوازم یدکی
شغل لوازم یدکی به راه اندازی فروشگاهی گفته میشود که در آن انواع لوازم یدکی خودروهای سنگین، سبک و موتورسیکلت بفروش میرسد. صاحبان شغل لوازم یدکی با خریداری لوازم انواع خودروهای داخلی و خارجی و عرضه آن به مشتریان بازار هدف، هزینهای در ازای قیمت اصل جنس و مبلغی بهعنوان سود خود از مشتریان دریافت میکنند. طبق آمارها و برآوردهای صورت گرفته کل نیاز کشور به قطعه ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار است که از این عدد ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای بازار و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای خط تولید شرکتهای خودروسازی است.
ما در مقاله ” لوازم یدکی ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی مغازه لوازم یدکی نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم.
2. ابزار فروشی
شغل ابزار فروشی و یا شغل ابزار و یراق از جمله مشاغلی است که به واسطه ارتباط مستقیم با بسیاری از اصناف پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری و کسب درآمدهای بالا دارد. شغل ابزار فروشی دنیای بسیار گستردهای دارند و به همین دلیل لازم است تا پیش از ورود به شغل ابزار فروشی با دنیای ابزار آلات آشنایی لازم را داشته باشید.
در سالهای اخیر با توجه به نیازهای جدی بسیاری از مشاغل به ابزارآلات شغل ابزار فروشی وارد مرحله تازهای شده و با توجه به درآمد شغل ابزار فروشی نسبت به هم صنفان خود، میزان تقاضا برای راه اندازی مغازه ابزار فروشی نیز به سرعت افزایش پیدا کرده است بگونهای که ما امروزه شاهد حضور مغازه ابزار فروشی در هر شهر و محلهای هستیم و دیگر مانند گذشته فقط دیگر مغازه های ابزار و یراق به یک محدوده خاص از شهر خلاصه نمیشوند.
ما در مقاله ” ابزار فروشی ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی ابزار فروشی نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم.
3. لوازم آرایشی
همان طور که میدانید ایران دومین کشور مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی است به خصوص خانم ها مشتری همیشگی این شغل محسوب می شوند. شغل لوازم آرایشی یکی از مشاغل پر رونق و سودآور بازار است و به دلیل تنوع بالای آن شما میتوانید برای همه سلیقهها مشتری داشته باشید، این فروش بالا باعث افزایش رونق راه اندازی مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی گشته است و شغل لوازم آرایشی را به یکی از پولسازترین مشاغل مغازه داری تبدیل کرده است.
اگر در شهر شما هم مغازه لوازم آرایشی مناسبی وجود ندارد راه اندازی این شغل میتوانید یکی از ایده های مناسب برای راه اندازی مغازه پردرآمد در شهر کوچک باشد.
ما در مقاله ” لوازم آرایشی ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی مغازه لوازم آرایشی نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم.
4. بوتیک مردانه
راه اندازی بوتیک مردانه از سالها پیش یکی از مشاغل پرطرفدار و با سرمایه و هزینه کم و درآمد بالا و مناسب بوده است. در حال حاضر نیز با توجه به وضعیت اقتصادی در بسیاری از مشاغل راه اندازی بوتیک لباس مردانه هنوز هم میتواند کاملاً پرسود باشد، البته به شرطی که آشنایی لازم با این شغل بویتک را داشته باشید.
در شهرهای کوچک معمولا بوتیک های مردانه آن هم به شکل امروزی و جوان پسندانه محدودند به همین دلیل راه اندازی بوتیک مردانه میتواند یکی از ایده های مناسب برای راه اندازی مغازه پردرآمد در شهر کوچک باشد.
ما در مقاله ” بوتیک مردانه ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی بوتیک مردانه نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم.
5. مغازه لوازم آرایشی
همان طور که میدانید ایران دومین کشور مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی است به خصوص خانم ها مشتری همیشگی این شغل محسوب می شوند. شغل لوازم آرایشی یکی از مشاغل پر رونق و سودآور بازار است و به دلیل تنوع بالای آن شما میتوانید برای همه سلیقهها مشتری داشته باشید، این فروش بالا باعث افزایش رونق راه اندازی مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی گشته است و شغل لوازم آرایشی را به یکی از پولسازترین مشاغل مغازه داری تبدیل کرده است.
ما در مقاله ” لوازم آرایشی ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی مغازه لوازم آرایشی نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم.
6. مرغ فروشی
مغازه مرغ فروشی یکی از موارد ضروری در هر شهر و منطقهای است، امروزه مرسوم است که فروشگاه مرغ و ماهی در کنار هم راه اندازی میشوند تا بتوانند فروش و درآمدزایی خود را افزایش دهیند. در واقع مرغ و ماهی از جمله اقلام غذایی و پرمصرف در سبد غذایی خانوارها محسوب میشود.
و به همین علت فروش بسیار بالایی دارند و همین موضوع نوید از بالا بودن درامد مرغ فروشی میدهد. سود مرغ فروشی ممکن است در نگاه اول چشم گیر نباشد اما با توجه به فروش بالا در شغل مرغ فروشی میتوان انتظار درآمد خوبی را پس از راه اندازی مغازه مرغ فروشی داشت.
ما در مقاله ” مرغ فروشی ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد راه اندازی آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی فروشگاه مرغ و ماهی نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم.
7. سوپرمارکت
شغل سوپرمارکت در ایران از جمله مشاغل پر طرفدار در دسته خرده فروشیها است که با توجه به نیاز روز افزون مصرف کنندگان مواد غذایی در کشور و افزایش جمعیت، رونق زیادی یافته است.
بقالی و مغازه سوپرمارکت نیاز اولیه هر شهر و روستا است که تقریباٌ در هر محله ای نیاز آن احساس میشود و بخش مهمی از خرید هر خانواده از این طریق آنها تامین می شود به همین دلیل راه اندازی سوپر مارکت در هر شهر و محلهای که باشند میتواند سودآور و کسب و کاری مطمئن باشد.
البته که در شهرهای کوچک به دلیل عدم حضور خیلی از هایپرمارکت ها هنوز هم سوپرمارکت دارای فروش بالایی نسبت به جمعیت منطقهی خود هستند به همین جهت میتوان سوپرمارکت ها را یکی از بهترین ایده برای راه اندازی مغازه پردرآمد در شهر کوچک بدانیم.
ما در مقاله ” سوپرمارکت ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد راه اندازی آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی سوپرمارکت نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم.
8. پت شاپ
در کشور ما نیز مانند سایر نقاط دنیا با افزایش علاقه خانوادهها، به نگهداری از حیوانات خانگی، تعداد بسیاری پتشاپ راهاندازی شدند. در ابتدا محصولات محدودی مانند غذای سگ و گربه ارائه میکردند. اما این روزها به دلیل تقاضای مشتریان، خدمات و محصولات متنوعی، در اکثر مغازه پت شاپ ها به فروش میرسد.
ما در مقاله ” پت شاپ ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد راه اندازی آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی پت شاپ نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم.
9. مغازه باتری فروشی
باطری ماشین از جمله موارد پرفروش در بین لوازم یدکی خودرو است، که از تنوع بالایی برخوردار است. در ایران بیش از ۲۰ میلیون خودرو وجود دارد که نشان از این بازار بزرگ می دهند. باطری که یکی از اقلام حیاتی هر خودرو محسوب می شود علاوه بر فروش بالایی که دارد از حاشیه سود مناسبی هم برخوردار است.
بازار باتری های ماشین های خارجی و داخلی پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری و اشتغال دارد و به یکی از شغل های آزاد پردرآمد تبدیل شده است.
ما در مقاله ” باتری فروشی ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد راه اندازی آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی مغازه باطری فروشی نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم.
10. اسباب بازی فروشی
اسباب بازی فروشی یکی از مشاغل سودآور و پر رونق است که در کشور ما هنوز جای رشد و گسترش بسیاری دارد. اسباب بازی از جمله وسایلی است که به دلیل علاقه بیش از حد کودکان همیشه پر فروش خواهد بود.
تنوع بسیار بالای اسباب بازی ها و حاشیه سود بسیار بالای آن توانسته این فروشگاه را به یکی از شغل های آزاد پردرآمد تبدیل کند.
ما در مقاله ” اسباب بازی فروشی ” به معرفی این شغل و آموزش صفر تا صد راه اندازی آن پرداخته ایم. هر آن چیزی را که برای راه اندازی مغازه اسباب بازی نیاز دارید را به صورت یکجا در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم.