راهنمای راه اندازی شغل تشریفات عروسی و مجالس
شغل تشریفات مجالس برای افراد خلاق، و علاقهمند به جشنهای شادی بسیار مناسب و مفرح است.
در گذشته برای بسیاری از مردم برگزاری یک مراسم عروسی سخت و مشکل بود و نیاز به هماهنگی های زیادی داشت. اما با ایجاد مشاغلی مانند خدمات و تشریفات مجالس گره از این مشکلات باز شده است.
و به دلیل افزایش گرایشات مردم به برگزاری مراسم عروسی در تالارها و باغ های بزرگ و پر هزینه، امروزه این شغل به یکی از مشاغل پرسود تبدیل شده است
درآمد شغل تشریفات مجالس چقدر است؟
درآمد برگزاری مراسمات به عوامل زیادی همانند بودجه مشتریان شما، میزان مشتریان، و در نظر گرفتن هزینه های جاری هر مراسم وابسته است.
معمولا در هر فصلی از سال و در هر شهری از کشور این درامد متغیر است و شما در ابتدا می بایست تمام عوامل دخیل در برگزاری یک مراسم را بشناسید و نسبت به آن آگاه باشید.
در صورت عدم آگاهی شما ممکن است فعالیت های شما با مخاطراتی روبرو شود.
سود شغل تشریفات عروسی چقدر است؟
تشریفات مراسم عروسی، به عنوان شغل پرسود با سرمایه اندک، می تواند منبع درآمد خوبی برای شما باشد.
شما با تشکیل گروه های متخصص از مجموعه عکاس، گل فروشی و گروه موزیک و … درآمد این افراد را نیز تامین میکنید و از سود مشترک برگزاری مراسمات بهره مند میشود و سبب گسترش کسب و کار خود و دیگران میشوید.
همواره در این شغل سعی کنید به روز باشید و از روش های روز دنیا اطلاعات لازم را داشته باشید تا با بهره گیری از ایده های جدید، فرصت های شغلی بیشتری برای خود و به دنبال آن برای دیگر همکاران خود به دست آورید.
راهنمای انتخاب شغل تشریفات عروسی و مجالس
در سال های اخیر بسیاری از مردم تمایل دارند که مراسم عروسی خود را در باغ ها و تالارهای بزرگ برگزار کنند تا تداعی کننده یک شب به یاد ماندنی باشد.
شغل تشریفات مجالس در واقع یک متخصص حرفهای است که با برنامهریزی و مدیریت به برگزاری هر چه بهتر مراسمات عروسی و تشریفات مراسم عقد کمک میکند.
خدمات و تشریفات عروسی با توجه به درخواست مشتریان متفاوت خواهد بود. معمولاً افرادی این شغل را انتخاب میکنند که می توانند از عهده مدیریت کارهای متفاوت و مختلف برآیند.
برای فعالیت در این حوزه باید بتوانید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و نیازهای یک مراسم خوب را با توجه به خواست مشتریان خود پاسخ دهید
سرمایه اولیه و هزینه راه اندازی شغل تشریفات عروسی چقدر است؟
راه اندازی تشریفات عروسی به هزینه های اولیه متعددی نیاز دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
شما در ابتدای کار خود باید یک دفتر کاری تهیه کنید، می توانید کار خود را با یک دفتر کوچک نیز شروع کنید.
اخذ مجوزات قانونی نیاز دوم این شغل است که با کمی هزینه و زمان می توانید این مسئله را حل کنید.
در قدم های بعدی شما باید نیاز مشتریان خود را بشناسید، این شناخت به سرمایه گذاری درست و اصولی شما منجر خواهد شد.
حداقل هزینه راه اندازی
حداکثر هزینه راه اندازی
خرید تجهیزات | 150 میلیون تومان | 1 میلیارد تومان |
خرید دکوراسیون | 50 میلیون تومان | 1 میلیارد تومان |
مزایای شغل تشریفات مجالس چیست؟
تقاضا و بازار کار خوبی دارد و برای برگزاری مراسمات زیادی مثل مراسم عقد و عروسی و یا حتی برگزاری مراسم تولد به شما مراجعه میکنند.
تشریفات عروسی همانند دیگر مشاغل خدماتی حاشیه سود بالای دارد.
ارتباطات شما کمک شایانی به شما میکنند؛ با یک ارتباط خوب با مشتریان و سایر شرکت های خدماتی میتوانید به راحتی کار خود را آغاز کنید.
با سرمایه اولیه متوسط هم میتوان شروع کرد؛ خیلی از افراد در ابتدای کار از اجاره یک دفتر کار کوچک شروع میکنند و با مدیریت و تعامل با دیگر شرکت های خدماتی این کار را عهده دار میشوند.
نکته جالب در خصوص این شغل تاثیر کیفیت کار شما بر روی بازار شماست. شما با برگزاری یک مراسم، خود را به تمام میهمانان شرکت کننده در آن مراسم معرفی می کنید.
معایب شغل تشریفات مجالس چیست؟
مسئولیت زیادی دارد و ممکن است اتفاقات ناخواسته زیادی در حین انجام مراسمات رخ دهد. با مدیریت درست میتوان کارها را انجام داد.
شغل فصلی است و با توجه به مسائل فرهنگی در جامعه ما در بعضی از ماه های سال مانند محرم ، صفر و ماه رمضان مراسمات عقد و عروسی برگزار نمی شود.