راهنمای راه اندازی روسری فروشی
مغازه شال و روسری فروشی از مشاغل محبوب و پر درآمد در کشور ماست که مشتریان بسیاری را به خود جذب کرده است. به همین جهت در این مقاله به بررسی راه اندازی مغازه شال و روسری خواهیم پرداخت و با فوت و فن روسری فروشی بیشتر آشنا خواهیم شد.
شال و روسری در فرهنگ ما ایرانی ها جز لباس های همیشگی خانم ها در محیط بیرون است، به همین خاطر همیشه خانم ها تلاش میکنند که شال یا روسری زیبا و هماهنگ با لباس خودشون استفاده کنند. به همین خاطر شال و روسری از جمله لباس های پر فروش بازار لباس هستند. شال و روسری با تنوع بالایی در بازار وجود دارد و مدل های آن دائما بروز می شود بنابراین برای ورود به این شغل باید خوش سلیقه باشید و همواره اجناسی با طرح و نقشهای جدید خریداری کنید زیرا خانم ها علاقه زیادی نسبت به مدل های جدید و زیبای شال و روسری نشان میدهند.
در واقع روسری از جمله کالاهایی است که خانم ها بخاطر زیبایی آن حتی اگر به آن نیاز نداشته باشند باز هم نمی توانند به راحتی از خرید آن بگذرند. به همین علت فروش شال و روسری یکی از محبوب ترین مشاغل حوزه لباس زنانه است.
راه اندازی مغازه شال و روسری دارای مزایای بسیاری بخصوص برای بانوان است. شال و روسری مانند تمام محصولات زیر مجموعه پوشاک دارای سود مناسبی هستند و بالا بودن درصد سود روسری و شال فروشی میتواند انگیزه مهمی باشد. امروزه بسیاری از مغازه داران با راه اندازی پیج فروش شال و روسری میزان فروش خود را افزایش میدهند، در واقع راه اندازی پیج فروش شال و روسری علاوه بر فروش آنلاین میتواند روش مناسبی برای بازاریابی شال و روسری حتی در فروش حضوری باشد.
ما در ادامهی این مقاله به بررسی راه اندازی مغازه شال و روسری و همچنین درآمد روسری فروشی و فوت و فن آن خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم در فکر راه اندازی مغازه روسری فروشی هستید این مقاله برای شماست پس تا انتهای آن همراه ما باشید.
درآمد شغل شال و روسری فروشی چقدر است؟
درآمد شغل شال و روسری فروشی نیز مانند اکثر مشاغل مغازه داری بخصوص در حوزه پوشاک تابع دو عامل کلیدی است، میزان فروش شما و حاشیه سود محصولاتی که عرضه میکنید.
برای بالا بردن میزان فروش داشتن یک موقعیت مکانی مناسب برای مغازه، ویترین شیک و زیبا، داشتن پاخور خوب، ایجاد ارتباط سازنده با مشتری و … بسیار مهم است اما حاشیه سود شال و روسری نسبت به کیفیت جنس و رقابت شما در بازار تعیین میشود که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
سود شال و روسری چقدر است؟
در شغل شال و روسری فروشی نیز مانند بسیاری دیگر از مشاغل فروشگاهی، سود فروش با توجه به اجناس گوناگون متفاوت است و به طور معمول سود فروش شال و روسری بین 50 تا 100 درصد میزان فروش را شامل میشود.
این حاشیه سود بالای شغل شال و روسری فروشی مانند بسیاری دیگر از مشاغل مرتبط با حوزه پوشاک نوید یک شغل با درآمد بالا را میدهد.
راهنمای انتخاب شغل روسری فروشی
کاری که در آن رقیبِ زیادی باشه یا سودش خوبه یا وارد شدن به اون شغل راحته
راه اندازی فروشگاه شال و روسری یا همان روسری فروشی تقریباً از مدل دومِ ، تهیه جنس راحت و راحتتر میشه شروع کرد اما این اصلاً دلیل نمیشه که نتوانید خاص باشید و متفاوت کارکنید
فروشگاه شال و روسری چیست؟
به فروشگاه عرضه شال و روسری عملاً روسری فروشی میگویند این فروشگاه می تواند روسری فروشی فیزیکی یا فروش اینستاگرامی شال روسری و یا فروش اینترنتی شال و روسری باشد.
این تصمیمی هست که شما نسبت به سرمایه اولیه، تخصصی فروش و همچنین کار میگیرید.
چرا فروشگاه شال روسری رو توصیه میکنید؟
روسری فروشی جز فروشگاههایی است که اجناس مصرفی خانوار رو میفروشد به همین دلیل بازار کار روسری فروشی بازار بزرگ است
شما میتوانید با هر میزان سرمایه به این کار ورود کنید
اگر بهصورت جدی دنبال یک کار تماموقت هستید میتوانید روسری فروشی خودتون رو شروع کنید
سرمایه اولیه و هزینه راه اندازی مغازه شال و روسری فروشی چقدر است؟
سرمایه اولیه راهاندازی فروشگاه شال و روسری بهطورقطع تابع موارد زیر است:
- نوسانات قیمت در بازار شال و روسری
- مکان انتخابی جهت شروع فروشگاه شال و روسری
- تجهیزاتی که استفاده میکنید
- بازار هدفی که انتخاب میکنید
- حجم فعالیت شما
سرمایه مالی موردنیاز برای این کار با توجه به حجم کار و کشش بازار که پیشتر راجع به آن توضیح دادیم بسیار متغیر است. اما برای راهاندازی مغازه حداقل فضای موردنیاز که مجوز کار بگیرد شش متر است و حالت استاندارد برای شروع کار ۱۸ متر مغازه است که با توجه به شهر و منطقه قیمت آن متفاوت است. برای خرید اجناس هم میتوانید از سرمایهای ۳ میلیون تومانی شروع کنید.
اما میانگین سرمایه موردنیاز برای خرید حداقل هزار روسری باقیمت میانگین ۲۰ هزار تومان،۲۰ میلیون تومان برآورد میشود. در خصوص دکور هم با توجه به جنسی که میخواهید کارکنید میتوانید از یک میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان خرج کنید. سود حاصله برای این کار بین ۴۰ تا ۶۰ درصد برآورد میشود.
حداقل هزینه راه اندازی
حداکثر هزینه راه اندازی
خرید محصول | 40 میلیون تومان | 1میلیارد تومان |
امنیت فروشگاه | 2 میلیون تومان | 30 میلون تومان |
دکوراسیون فروشگاه | 10 میلیون تومان | 100 میلون تومان |
لیست تجهیزات شغل روسری فروشی
لیست محصولات شال و روسری فروشی
مراکز تامین تجهیزات و محصولات شال و روسری فروشی
نمونه های واقعی
از شغلم استعفا دادم تا روسری فروشی بزنم
نمایش مصاجبهمزایای شغل روسری فروشی چیست؟
- با سرمایه اولیه کم هم میتوانید شروع کنید
- این شغل فعالیت بدنی و فیزیکی خیلی پایینی دارد
- محصول مصرفی و پر تقاضایی را بفروش میرسانید
- یکی از مهمترین مزایای این کار فاسد نشدن کالا و حتی در بیشتر مدلها از مد نیفتادن آنهاست.
- مخاطب شما بانوان هستند و معمولاً نسبت به آقایان راحتتر خرید میکنند
معایب شغل روسری فروشی چیست؟
- موقعیت منطقهای فروشگاه تأثیر مستقیم روی درآمد شما دارد
- تایم کاری تقریباً بالایی دارد (مغازهداری حدود ۷ تا ۹ ساعت در روز)
مغازه شال و روسری فروشی نیاز به مجوز داره؟
مغازه شال و روسری فروشی هم مثل همه کسبوکارهای دیگه نیاز به اخذ مجوز داره. گرفتن مجوز کار زیاد سختی نیست و حدوداً یک ماه طول میکشه. جواز کسب شال و روسری فروشی رو در بعضی از استانها باید از صنف لباسفروشها و در بعضی از استانها از صنف خرازی ، می تونید دریافت کنید.
مراحل صدور جواز کسب برای راه اندای فروشگاه شال و روسری:
صدور پروانه کسب شال و روسری فروشی یا جواز کسب فروشگاه شال و روسری، در زیر مراحل صدور جواز شال و روسری فروشی را در پنج قدم توضیح داده ام.
قدم اول:
۱-ارائه کتبی درخواست متقاضی برای پروانه کسب
۲-ثبت درخواست متقاضی و ارائه رسيد به وی
۳-بازديد از محل واحد صنفی توسط كميسيون بازرسي اتحاديه و ارائه گزارش
۴-بررسي درخواست متقاضی در جلسه هيئت مديره و ارائه پاسخ كتبی به شخص
قدم دوم:
در این مرحله بایستی يكي از مدارک گفته شده جهت تعيين وضعيت ملكی به اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران ارائه شود:
-سند مالكيت به نام متقاضي
-اجاره نامه رسمي به نام متقاضي
ارائه ساير مدارك ذيل:
-كپي تمام صفحات شناسنامه
-كپي كارت ملي
-كپي مدرک تحصيلي يا حداقل سواد خواندن و نوشتن ( به استثنا متقاضيانی كه سن آن ها بیشتر از ۵۰ سال باشد)
-دوازده قطعه عكس پرسنلي جديد ۳*۴
-واريز فیش به مبلغ حداكثر تا سقف ۵ برابر حق عضويت اتحاديه در سال اول و برای حق ورودي كه از مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ ريال عدول ننمايد.
-واريز فیش به مبلغ ۳۰.۰۰۰ ريال به حساب ۲۱۷۳۳۰۰۸ خزانه كشور
قدم سوم :
-گواهي مركز بهداشت شهرستان و ارائه كارت معاينه پزشكي فردي جهت صنوف مشمول (موادر خوردني، آشاميدني، بهداشتي و آرايشي)
-گواهي عدم اعتياد به مواد مخدر
-گواهي عدم سوء پيشينه كيفری
-موافقت اداره نظارت بر اماكن نيروي انتظامي
-گواهي گذراندن دوره آموزش (حداقل ۱۰ ساعت) از موسسه آموزشي معتبر (مورد تاييد كميسيون نظارت شهرستان مربوط)
-ارائه هرگونه مدرك مبني بر تشكيل پرونده يا ارائه هر يك از اوراق پرداخت مالياتي
-گواهينامه مهارت فني جهت مشاغل مندرج در آئين نامه تبصره ذيل ماده ۱۳ قانون
-اختصاص كد شناسه ده رقمي (ملت كارت) و الصاق آن به پروانه كسب(جواز کسب)
-اختصاص برچسب شناسه صنفي مطابق با كد ده رقمي
قدم چهارم :
پروند بایستی توسط رئیس و یا نابت رئیس اتحادیه بررسی گردد.
قدم پنجم :
در نهایت پروانه کسب و یا جواز کسب شما برای راه اندازی فروشگاه شال و روسری با رعایت مراحل ذکر شده صادر و تحویل شما می گردد.
تحلیل شغل روسری فروشی
رسته کسب و کار
میزان سرمایه
میزان رضایت
میزان تخصص
میزان زمان
میزان تحصیلات
سهولت در راه اندازی
رضایت شغلی فعالان حوزه فروشگاه شال و روسری
رضایت شغلی یعنی ارزیابی یک نفر از شرایط شغلی خودش ما تو این بخش برای بررسی میزان رضایتمندی فروشگاه داران شال و روسری مصاحبههای زیادی رو بررسی و از چندین نفر فعال در حوزه شال و روسری در مورد میزان رضایتشون پرسوجو کردیم.
نتیجه این بررسی به این صورت بوده که میزان رضایتمندی کاسبان حوزه شال و روسری از شغلشان چیزی حدود ۸۰ در صد میباشد.
مهارتهای موردنیاز صاحب یک فروشگاه شال و روسری
- آشنایی با انواع اجناس و کالاها
- آشنایی با تجهیزات و دکوراسیون
- آشنایی با نحوه فروش شال و روسری
- آشنایی با شیوه قیمتگذاری محصولات
- مشتری مداری
- بازاریابی و فروش
تحصیلات مورد نیاز برای راهاندازی فروشگاه شال و روسری
شغل شال و روسری فروشی از جمله مشاغلی است که فعالان آن با هر میزان تحصیلاتی قادر به ورود به آن هستند.
در یک کلام میتونم اینرو بهتون بگم که برای تبدیلشدن به یک فروشگاه شال و روسری پولساز و سودآور موارد مهمتری از تحصیلات وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید نداشتن تحصیلات زیادی هم به چشم نخواهد آمد.
البته همانطور که همیشه گفتم تحصیلات توی هر زمینهای برای ورود به بازار کسبوکار تاثیرگذار خواهد بود چون باعث ایجاد نگرش متفاوت به مسائل خواهد شد و در نهایت باعث اتخاذ تصمیمات بهتر برای شماست.
مشاغل زیر مجموعه شغل فروشگاه شال و روسری
به مشاغلی که بهصورت مستقیم بهواسطه راهاندازی یک فروشگاه شال و روسری ایجاد میشوند مشاغل زیرمجموعه فروشگاه شال و روسری گفته میشود که این مشاغل از قرار زیر است:
- فروشنده فروشگاه شال و روسری
- صندوقدار فروشگاه شال و روسری
مشاغل مرتبط با فروشگاه شال و روسری
به مشاغلی که در راستای تهیه, تولید و خدمات یک شغل به آن مرتبط میشوند مشاغل مرتبط آن گفته میشود که عملاً نقش مهمی هم در موفقیت کسبوکار خواهند داشت, این مشاغل در حوزه فروشگاه شال و روسری از قرار زیر است:
- چاپخانهها
- خیاطیها
- تولیدکنندگان شال و روسری
- عمدهفروشان شال و روسری
مشاغل رقیب فروشگاه شال و روسری
مشاغلی که با شغل فروشگاه شال و روسری مشتریان هدف یکسانی دارند را مشاغل رقیب میگوییم. این رقابت چه در بخش تزیینی و چه در بخش سرمایهگذاری میتواند وجود داشته باشد. در شغل فروشگاه شال و روسری مشاغل رقیب از قرار زیر است:
- بوتیک زنانه
- فروشگاه اینترنتی شال و روسری
- مزون لباس زنانه
- دستفروشان شال و روسری
انواع فروشگاه شال و روسری
- فروشگاه شال و روسری فیزیکی (مغازهداری)
- فروشگاه شال و روسری اینترنتی
- فروشگاه شال و روسری اینستاگرامی
- بنکداری شال و روسری ( عمده فروشی)
فروشگاه شال و روسری
مرسومترین نوع فروشگاه شال و روسری در کشور مغازههای شال و روسری هست که معمولاً در بازارها و اماکن پرتردد شهرها راهاندازی میشوند
فروشگاه اینترنتی شال و روسری
شال و روسری فروشی اینترنتی که بهعنوان فروشگاه اینترنتی فروشگاه شال و روسری شناخته میشوند نسل جدیدی از مراکز فروش شال و روسری در کشور هستند. این فروشگاهها به دو صورت مستقل و یا وابسته با مغازه شال و روسری فعال هستند. که هرکدام معایب و مزایای خود رادارند.
بهطور مثال فروشگاه اینترنتی شال و روسری هزینه اولیه کمتری برای شما خواهد داشت چون هزینه مکان و راهاندازی و امنیت کمتری را متحمل میشود و از طرف دیگر فروش شال و روسری آنلاین وابسته به شال و روسری فروشی فیزیکی به دلیل اینکه درگاه فروش مکملی برای یک مغازه شال و روسری موجود و شناخته در بازار است معمولاً در بحث جلب اعتماد مشتری کار راحتتری خواهد داشت.
این در حالی است که یه فروشگاه اینترنتی شال و روسری نیازمند تولید محتوای اعتماد ساز و ایجاد بستری مناسب برای جلب اعتماد مشتری است که هیچگونه شناختی از ما ندارد که این مسیری نسبتاً سختتری را برای شما ایجاد میکند.
فروشگاه اینستاگرامی شال و روسری
مسلماً هنوز هم معرفی کردن یه پیج اینستاگرامی شال و روسری بهعنوان یک کسبوکار و نوع جدیدی از این کسبوکار مخالفان متعددی دارد ولی نکتهای که نمیتوان آن را نادیده گرفت اقبال و تمایل زیاد مشتریان از استفاده از این نوع فروشگاهها است. چه بهعنوان یک کسبوکار مجزا و آنلاین و چه بهعنوان یک درگاه فروش برای یک شال و روسری فیزیکی و یا آنلاین
اگر این نوع فروشگاه آنلاین را بهعنوان یک کسبوکار در نظر بگیریم مسلماً ارتباطگیری راحتتر, تعامل بیشتر, سهولت در دسترسی و خرید را میتوان از جمله محاسن این کسبوکار دانست و عدم اطمینان از آینده شغلی (به دلیل امکان فیلتر شدن اینستاگرام به هر دلیلی) را میتوان بزرگترین ایراد پیج اینستاگرامی فروشگاه شال و روسری دانست.
بنکداری شال و روسری
به عمدهفروشان شال و روسری در بازار بنکداران شال و روسری گفته میشود که معمولاً بهعنوان تأمینکننده فروشگاه شال و روسری کوچکتر شناخته میشوند. فروشگاههای شال و روسری فیزیکی و آنلاین معمولاً اجناس خود را از این افراد تهیه و آن را با میزان سود مشخصی به فروش میرسانند.
بررسی بازار فروشگاه شال و روسری
در این گام به تحلیل بازار فروشگاه شال و روسری در کشور و بررسی بازار فروشگاه شال و روسری در ایران میپردازیم. این نوع بررسی به شما کمک میکند در کنار آگاهی بیشتر از فروشگاه شال و روسری در کشور در انتخاب این شغل و ورود به شغل شال و روسری فروشی تصمیم درستی را اتخاذ نمایید.
جذابیت بازار فروشگاه شال و روسری
بازار هدف حدود چهل میلیونی، بهطور طبیعی باید بازار پرسودی در پی داشته باشد.
از جمله مشغلههای فکری یک خانم خوشتیپ، تهیه شال و روسری مناسب است، بهنحویکه علاوه بر زیبایی و منحصربهفرد بودن شال و روسری، با بقیه لباسهایش ست شود. احتمالاً میدانید تنوع زیادی در مغازههایی که خرید عمده شال و روسری دارند، وجود دارد.
رایجترین و پرکاربردترین پوشش سر برای خانمها در ایران شال و روسری است، به همین دلیل خانمها سالانه شال و روسریهای زیادی خریداری میکنند، از همین گفته میتوان به فروش بالای شال و روسری در ایران پی برد. به همین دلیل افرادی که میخواهند در حرفهای پر سود مشغول بهکار شوند فروش شال و روسری را انتخاب میکنند.
تحلیل بازار فروشگاه شال و روسری
در بازار شال و روسری ما با بیش از نیمی از مردم ایران یعنی زنان و دختران ایرانی طرف معامله هستیم در سال نزدیک ۲۳۰ میلیارد تومان واردات شال و روسری داریم و واردات نخ و پارچه هم میلیاردها تومان را شامل میشود و بین ۲۰۰تا ۳۵۰ میلیون شال و روسری در کشور مصرف داریم.
اما آنچه بازهم باید تأکید بکنم نیاز به ورود بازار مجازی و صفحات دیجیتال و سوشیال مدیا است، الان دست هر دختر و زن ایرانی یک تلفن هوشمند است که تلگرام و واتساپ و اینستاگرام و گوگل را در هر لحظه دسترسی دارد و باید اصحاب شال و روسری وارد این بازار جدید بشوند
در بازار شال و روسری ما چند دسته خریدار داریم؛ یک دسته از قشر پایین جامعه هستند که باید بتوانیم روسری باکیفیت اما به قیمت پایین و در تیراژ بسیار بالا برایشان تولید کنیم
قشر دیگر طبقه متوسط هستند که توان خرید نسبتاً بهتری دارند و سلیقههای خاصی در خرید شال و روسری دارند چراکه با خرید هر شال و روسری یک مانتو و شلوار را میتوانند با دهها مدل شال و روسری ست و هماهنگ کنند.
قشر دیگر قشری است که در مالی و نیاز اقتصادی ندارد و خریدار شال و روسری هست اما بهترین محصول را میخواهد با بالاترین کیفیت و جذابترین رنگ و متنوعترین طرحها و تولیدکنندگان شال و روسری باید بتوانند برای هر سه قشر جامعه محصولاتی خوب و باکیفیت وباقیمت مناسب داشته باشند .
اما آنچه در بازار شال و روسری غایب است بستهبندی مناسب و شکیل است کمتر تولیدکنندگان وارد بستهبندی مناسب شدهاند حتی کارگاهی تخصصی برای بستهبندی شال و روسری وجود ندارد.
و در تحلیل بازار شال و روسری اشتغالزایی مناسبی برای بخش بازاریابی وجود دارد که میتوانند بدون هیچگونه سرمایهای تنها با حوصله و صبر بازاریابی حقیقی یا بازاریابی مجازی شال و روسری داشته باشند.
وضعیت بازار شال و روسری
در خرید اجناس همیشه به این نکته توجه کنید که قدرت خرید مردم منطقه چقدر است، در واقع اگر شما مغازهای در شهرستانی کوچک راه میاندازید یا در مناطق پایینشهر که مردم منطقه قدرت خرید پایینتری دارند بالطبع نمیتوانید روسریهای مارکدار و گرانقیمت را در آنجا به خوبی بفروشید. از طرفی وجود یک مغازه کوچک با سرمایه کم و جنسهای بیکیفیت در مراکز خرید بزرگ و بالای شهر نمیتواند جذاب باشد.
شما اگر تمایل دارید مغازهتان رفتوآمد بیشتری داشته باشد و بیشتر مشتری جذب کند میتوانید بخشی از مغازه را به فروش کالاهای جانبی زنانه مانند تل، کلیپس، دستمالگردن، کمربندهای زنانه، دستمال سر و حتی شالگردن و دستکش اختصاص دهید.
با وجود اینگونه کالاهای مکمل هم کارتان بیشتر به چشم میآید و سود معقولی نصیب کسبوکارتان میشود و همچشمهای بیشتری به سمت کارتان جذب میشود. به قول قدیمیها که میگویند جنستان جور باشد مشتری بیشتری بهدست میآورید.