خلاقیت در سوپرمارکت و آکادمی مشاغل
دلیل اصلی که خلاقیت در سوپرمارکت به موضوع این مقاله تبدیل شده این بوده که جزو یکی از سوالات پرتکرار ما تو سایت و اینستاگرام آکادمی مشاغل بوده که با عبور از تعداد لایک های رای گیری مون، لازم دانستیم اطلاعات بیشتری در موردش در اختیارتون قرار بدیم پس اگه شما هم سوالات زیر رو دارید , این مقاله مناسب شماست.
- چطور در سوپرمارکت داری خلاق باشیم؟
- خلاقیت در سوپرمارکت را از کجا شروع کنیم؟
- ایدههای خلاقانه برای راه اندازی سوپرمارکت چیست؟
- ….
خلاقیت در سوپرمارکت را از کجا شروع کنیم؟
امروزه رقابت در میان انواع فروشگاهها شدت گرفته است و با روی کار آمدن هایپرمارکتهای بزرگ خلاقیت در مشاغل فروشگاهی بسیار اهمیت پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده است تا ما در این مقاله به سراغ خلاقیت در سوپرمارکتها بیاییم تا با روشها و ایدههای خلاق برای راه اندازی سوپرمارکت آشنا شویم.
1. تابلو و نورپردازی بیرونی
یکی از مهمترین خلاقیت در سوپرمارکتها به تابلو و نورپردازی بیرون فروشگاه شما مربوط میشود چرا که باعث خواهد شد که نظر رهگذران و عابرین را برای بازدید از فروشگاه شما را جذب میکند و همین موضوع باعث افزایش مشتریان و فروش شما خواهد شد پس به همین خاطر سعی کنید نمای بیرونی فروشگاه و بخصوص تابلوهای تبلیغاتی خود را به شکلی جذاب طراحی کنید تا بتواند بیشترین تاثیر را بر مخاطبین شما داشته باشد.
2. سبد خرید و چرخ دستی
امروزه استفاده از سبد خرید و چرخ دستیها علاوه بر هایپرمارکتها در سوپرمارکتها نیز بسیار رونق یافته است و حس خوب خرید را به مشتریان القا میکند، به همین خاطر سعی کنید در صورت داشتن فضای مناسب حتماً از سبد خرید و چرخ دستی نیز استفاده کنید، همچنین استفاده از چرخ دستیهای بزرگ را فراموش نکنید چرا که مشتریان دوست دارند همیشه سبد خرید خود را پر کنند و سپس به صندوق بروند.
3. تابلوهای راهنما
اگر شما هم صاحب هایپرمارکت و بطور کلی فروشگاههای بزرگ هستید حتما برای راهروها از تابلوهای راهنما استفاده کنید چرا که این تابلوها به مشتریان شما کمک میکند تا سریعتر به محصولات مورد نظر خود دست پیدا کنند و حس خوب خرید را در آنها بوجود آورد.
یکی دیگر از ایده های خلاق برای فروشگاههای بزرگ استفاده از نمایشگر در انتهای هر راهرو است که میتوانید در آن تخفیفات ویژه موجود در این راهرو و یا محصولات پرفروش آن را نشان دهید.
4. چیدمان خلاق در سوپرمارکتها
چیدمان در سوپرمارکتها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همین موضوع باعث خواهد شد تا مشتریان شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند بخصوص زمانی که چیدمان شما به نوعی باشد که باعث گردد مشتریان شما به ترتیب از لیست خرید خودشان عبور کنند، این موضوع نه تنها به راحتی خرید فروشندگان کمک میکند بلکه به بهداشت محیط نیز کمک میکند.
به همین خاطر سعی کنید در چیدمان، محصولات خوراکی مانند شیر، تخم مرغ، نان و … را در محلی مناسب و در دسترس قرار دهید در حالی که مواد شوینده و … را باید در انتهای فروشگاه و دور از مواد خوراکی قرار دهید.
5. خرده فروشی در کنار صندوق
بسیاری از مشتریان ممکن است در طول خرید به خیلی از کالاهای کوچک توجهای نکنند و فقط به فکر تکمیل لیست خرید خود باشند اما زمانی که به صندوق مراجعه میکنند با ذهنی باز به دور و اطراف خود نگاه میکنند و این یک فرصت مناسب برای فروش است به همین خاطر معمولاً محصولات کوچک و ارزان قیمت مانند آبنبات، شکلات، آدامس و … که اتفاقاً حاشیه سود خوبی نیز دارند را در کنار صندوق بگذارید.
6. روانشناسی قیمت
یکی دیگر از موضوعات مهم خلاقیت در سوپرمارکت توجه به روانشناسی قیمت است، بقول اقتصاددانها وقتی به سراغ قیمتگذاری یک محصول میرویم باید به دنبال حداکثرسازی مطلوبیت و سود (maximization of utility) باشیم، به نوعی که هم تخفیفات مناسبی داشته باشیم که این تخفیف انگیزه کافی را برای خرید به مشتریان ما بدهد و هم سودآوری مناسبی برای ما داشته باشد که با افزایش فروش بتوانیم سود حاصل از کسب و کار خود را افزایش دهیم.
ضمناً عددهای 8 و 9 را در قیمت گذاری فراموش نکنید چرا هنوز هم با وجود فراگیر شدنهای بسیار باز هم معجزه میکند، شاید میزان سود حاصل از فروش یک محصول با قیمت 100000 تومان و یا با قیمت 98000 تومان و یا 99000 تومان برای شما تفاوتهای چشمگیری نداشته باشد اما مطمئن باشید که برای مخاطب به شکل دیگری دیده میشود و تاثیر بسیار زیادی بر میزان فروش آن محصول خواهد داشت.
7. مناسب ها را فراموش نکنید!
پیش از راه اندازی یه تاریخ خاص را برای افتتاحیه در نظر بگیرید، و همیشه یادتان باشد که روزهای خاص مانند شب یلدا، جشن نوروز و … که معمولاً اوج فروش شما نیز هست در نظر داشته باشید و با بنرهای بزرگ و تخفیفات جذاب به سراغ پیشواز از این روزها بروید تا بتوانید فروش خود را در این مناسبتها به حداکثر برسانید.
8. شبکههای اجتماعی
امروزه بسیای از مردم حضور فعال در انواع شبکههای اجتماعی بخصوص اینستاگرام دارند که استفاده از این شبکهها برای معرفی فروشگاه خودتان میتوانید یکی از بهترین خلاقیت در سوپرمارکتها باشد، معمولاً معرفی برخی از محصولات برای مشتریان خاص که اتفاقاً حاشیه سود بالایی نیز دارند برای مخاطبین در اینستاگرام بسیار جذاب و دیدنی است و میتواند تاثیر بسزایی در افزایش فروش شما داشته باشد.
9. موسیقی ملایم
موسیقی تاثیر بسزایی در روحیه انسان دارد و میتواند حالات مختلف مانند آرامش را به انسان القا کند، به همین خاطر ما استفاده از موسیقی را به عنوان خلاقیت در سوپرمارکت برمیشماریم و استفاده از موسیقی آرام میتواند به مشتریان شما کمک کند که با حوصله و اطمینان خاطر خرید کنند و همین موضوع باعث افزایش فروش شما خواهد شد.
10. سوپرمارکت آنلاین و تحویل درب منزل
امروزه با افزایش سوپرمارکتهای آنلاین، تقاضا برای تحویل درب منزل نیز افزایش پیدا کرده است پس فروش غیرحضوری را نیز جدی بگیرید و سعی کنید بهترین خدمات به مشتریان خود دهید و آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.
چطور سوپرمارکت خود را راه اندازی کنم؟
اگر شما هنوز سوپرمارکت خود را راه اندازی نکردهاید و یا نمیدانید از کجا شروع کنید به شما پیشنهاد میکنم حتماً در مقاله “صفر تا صد راه اندازی سوپرمارکت” همراه ما باشید. چرا که ما در این مقاله به بررسی تمام موارد لازم برای راه اندازی سوپر مارکت موفق خواهیم پرداخت و تا انتهای مسیر همراه شما هستیم.
سایر مشاغل خدماتی و مغازه داری مناسب برای من کدامند؟
اگر به دنبال مشاغل خدماتی و مغازه داری مناسب برای خودتان هستید و شاید اولین ایدهی شما سوپرمارکت بوده است بهتر است کمی درخصوص سایر مشاغل مغازه داری و خدماتی نیز تحقیق کنید چرا که میتواند ایدههای مناسب زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.
انواع مشاغل خدماتی و مغازه داری
کسب و کارهای خدماتی جزو پر تقاضا ترین و تاثیرگذارترین مشاغل در بازار ایران هستند. دلیل اهمیت رو هم تو این مقاله ( خدمات در ایران ) توضیح دادیم. پس مسلماً بررسی انواع ایدههای کسب و کاری در میان شغل های خدماتی می توانند ایده های جذابی را در اختیار ما قرار دهد.
ولی قبل از بررسی ایده های پولساز خدماتی شاید لازم باشد جواب این سوال را هم بدانیم که آیا شما مناسب کار خدماتی هستید یا نه؟ ما این سوال را در مقاله به عنوان (شغل های خدماتی مناسب چه افرادی است ؟) بررسی کردیم که حتماً بهتون تو تصمیم گیری کمک میکنه.
اما اگر نسبت به شغل های خدماتی علاقمند هستید و همیشه دنبال یک ایده خدماتی یا مغازه داری مناسب خودتون می گشتید در ادامه چند مورد از بهترین مشاغل در حوزه خدمات رو باهاتون به اشتراک گذاشتم , میتونید کلیک کنید و اطلاعات کامل اون ها رو ببینید.
همچنین اگه دوست داشتید لیست کامل مشاغل خدماتی را هم ببینید می توانید بر روی دکمه لیست کامل خدماتی ها کلیک کنید.
جدیدترین مشاغل خدماتی
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت
رسته شغلی
سود
سرمایه
رضایت
تخصص
زمان
تحصیلات
سهولت